Upphandlare för vikariat till Partille kommun

Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Partille

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Publiceringsdatum
2023-03-01

Arbetsuppgifter
Vill du bidra till bättre affärer? Är du kanske i början av din karriär eller har du precis avslutat dina studier och vill prova på yrket som upphandlare? Då ska du inte missa den här chansen när vi nu söker en kollega som vill vikariera hos oss under ett och ett halvt år! Detta är en fin möjlighet för dig som vill prova på, utvecklas eller växa i rollen som upphandlare med nära stöd av ett team av upphandlingsproffs!

Din huvudsakliga uppgift är att tillsammans med dina kollegor, ansvara för, planera, driva och genomföra upphandlingar åt kommunens verksamheter. Upphandlingarna är av varierande karaktär och omfattar kommunens samtliga verksamhetsområden. I din roll har du en nära dialog med kommunens egna verksamheter såväl som med kommunens leverantörer. Du arbetar med omvärldsbevakning av området och bidrar till utveckling av upphandlingsprocessen, metoder och rutiner.

Rollen som upphandlare hos oss innebär såväl självständigt upphandlingsarbete som konsultativt stöd i upphandlingsprocessen. Som Upphandlare ansvarar du för att affärsmässigheten omhändertas i alla kund- och leverantörskontakter och du arbetar som stöd, rådgivare och kvalitetsgranskare i upphandlingsjuridiska och avtalsrättsliga frågor utifrån ett affärsmässigt perspektiv.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• En högskoleutbildning med inriktning logistik, ekonomi, juridik eller annat relevant område alternativt en YH-utbildning inom offentlig upphandling.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• God förmåga och erfarenhet att jobba i olika system.

Som person är du van av att jobba självständigt och du kan planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Som person har du en stor egen drivkraft, samtidigt som du har lätt för att samarbeta och har ett konsultativt förhållningssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "23/81".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen

Kontakt
Inköps- och upphandlingschef
Linda Josefsson
031-792 13 66

Jobbnummer
7498291

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen: