Upphandlare/controller sökes till myndighet!

Perido AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

För dig med bakgrund som både upphandlare och controller har en unik chans uppstått! Vad sägs om att ta sig an en roll som erbjuder en kul mix av arbetsuppgifter? Läs gärna vidare för att se om den kan vara något för dig!

Publiceringsdatum
2024-05-24

Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en upphandlare/controller för en hybridtjänst hos vår kund, en myndighet som lyder under arbetsmarknadsdepartementet och fokuserar på frågor som lönebildning, arbetskonflikter och lönestatistik. Tjänsten är placerad i Gamla Stan. Möjlighet till distansarbete finns ca 2 dagar i veckan.

Arbetsuppgifter
Tjänsten består till ca 60% av arbete som upphandlare och 40% som controller. Detta kretsar arbetsuppgifterna kring:
Upphandlare:
Du är delaktig i förberedelserna inför myndighetens flytt till nya kontorslokaler.

Dina arbetsuppgifter
Avrop från ramavtal: självständigt avropa varor och tjänster från olika statliga ramavtal för att underlätta flytten och driften av det nya kontoret. Detta inkluderar flyttfirma, avveckling av det gamla kontoret, möbler/inredning, städtjänster och kaffemaskin
Direktupphandlingar: genomföra mindre direktupphandlingar och inköp såsom fruktkorgar, kontorsväxter och anslutning till receptions- och vaktmästeritjänster i den nya kontorsfastigheten.
Förberedda underlag: Många kravspecifikationer och underlag till avropsförfrågningar har redan förberetts under våren och sommaren 2024 men du är med och fortsätter det arbetet

Controller
Du ansvarar för myndighetens övergripande ekonomi och har en central roll i den ekonomiska förvaltningen.

Dina arbetsuppgifter
Ekonomiadministrativa tjänster: myndigheten köper ekonomiadministrativa tjänster, inklusive redovisningstjänster, från Statens servicecenter (SSC)
Löpande kontakt med SSC: upprätthålla kontinuerliga kontakter med SSC kring ekonomi- och bokföringsfrågor
Budgetuppföljning: genomföra månadsvisa budgetuppföljningar och sammanställa myndighetens budgetprognos i oktober
Revisionskontakt: samarbeta med revisorer från Riksrevisionen och ta fram nödvändiga underlag enligt deras önskemål, delvis i samarbete med SSC
Ekonomisystem: använda ekonomisystemet Unit4/Agresso via SSC för att ta ut rapporter, det krävs inga avancerade bokföringskunskaper då SSC hanterar detta
Årsredovisning: förbereda inför årsredovisningen i slutet av året enligt en checklista och i samarbete med SSC samt påbörja förberedelser för nästa års budgetarbete mot slutet av 2024.
Fakturahantering: Hantera löpande fakturor (attest) i Visma Proceedo. Fakturahanteringen sker i samarbete med myndighetskoordinatorn, som granskar, konterar och bifogar underlag. Därefter kontrolleras och slutattesteras fakturan

Dina egenskaper
För att lyckas i uppdraget ser vi att du behöver vara flexibel i ditt arbetssätt samt ha en förmåga att självständigt driva arbetet framåt. Du är noggrann, strukturerad och tar dig an arbetsuppgifterna med hög ansvarskänsla. Ditt strukturerade och analytiska arbetssätt kommer att komma väl till användning här och hjälpa dig under de mest hektiska perioderna. Vidare tror vi att din sociala och flexibla förmåga samt öppna kommunikation kommer att bidra till att du känner dig hemma och kan prestera i den här tjänsten!
Låter detta som en rolig och lärorik utmaning? Varmt välkommen med din ansökan!

Kvalifikationer
Allmänt
Tidigare erfarenhet av arbete i statlig myndighet (ett år eller mer)

Upphandlare
Att ha arbetat med inköp i någon mån under minst 6 månader
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som inköpare/upphandlare
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Controller
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Genomgått utbildning inom aktuellt område
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som controller
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)

Meriterande:
Erfarenhet av en mindre verksamhet

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2024-12-30, med chans till förlängning. Start: 2024-08-19.

Så ansöker du
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34639 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder "väl matchad". Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "34639".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perido AB (org.nr 556639-6387), http://perido.se
Torkel Knutssonsgatan 24 (visa karta)
118 49  STOCKHOLM

Jobbnummer
8703381

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: