Upphandlare
Länsstyrelsen i Stockholms län / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Stockholms län i Stockholm,
Sollentuna eller i
hela Sverige Arbetsplatsbeskrivning
Avdelningen för verksamhets- och ledningsstöd har i uppdrag att erbjuda Länsstyrelsens kärnverksamheter ett kvalificerat konsultativt stöd inom t.ex. styrning och uppföljning, säkerhet, verksamhetsutveckling, organisations- och HR-frågor, ledarskapsfrågor, kommunikation, ekonomi, upphandling samt logistik- och lokalfrågor. Avdelningen består av fyra enheter ekonomi och styrning, enheten för kommunikation, enheten för HR samt enheten för hållbarhet, upphandling och service.
Enheten för hållbarhet, upphandling och service har uppdrag att erbjuda hela organisationen ett professionellt och effektivt stöd inom t.ex. säkerhet, upphandling, inköp, hållbarhet och service. Enheten har i dag 15 medarbetare, och du kommer att bli en av 5 medarbetare som arbetar med upphandling.
Publiceringsdatum2022-01-24ArbetsuppgifterArbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från att sammanställa förfrågningsunderlag till genomförd upphandling. Arbetet innebär många kontakter inom och utom myndigheten och ett nära samarbete med medarbetare på myndigheten. Arbetsuppgifterna ställer krav på att kunna arbeta självständigt och kunna växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrad. Du kommer att arbeta med flera upphandlingsprocesser parallellt. Tillsammans med övriga upphandlare bidrar du i utvecklingsarbete t.ex. kring rutiner, arbetssätt, planering och mallar. Det kan också bli aktuellt att bidra i nationellt utvecklingsarbete.
KvalifikationerVi söker dig som har
• universitets- eller högskoleexamen alternativt annan utbildning t.ex. YH utbildning som länsstyrelsen bedömer relevant för tjänsten
• flera års erfarenhet av självständigt arbete med upphandlingar och avrop inom offentlig verksamhet
• goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU)
• goda kunskaper i användande av digitala systemstöd för upphandling
• erfarenhet av arbete med avtal och avtalsförvaltning
Det är meriterande om du har
• erfarenhet med avrop från statliga ramavtal
• erfarenhet av säkerhetsskyddad upphandling och säkerhetsskyddsavtal
• mycket goda kunskaper om regelverket kring offentlig upphandling och praktiskt arbete med LOU
• kunskap om entreprenadupphandling
• erfarenhet av hållbarhetsaspekter i upphandling
Du ska vara
• analytisk, strategisk och kunna driva arbetet framåt utifrån verksamhetens behov
• kommunikativ och formulera dig på ett korrekt, målgruppsanpassat och lättbegripligt sätt både i tal och skrift på svenska
• förtroendeingivande och ha hög integritet
• samarbetsinriktad och ha god förmåga att skapa goda relationer
• serviceinriktad och ha förmåga att ge kvalificerat konsultativt stöd
• strukturerad och noggrann
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Länsstyrelsen verkar för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.
Övrig informationDu måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585).
Anställningsvillkor
Anställningsform: tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Diarienummer: 112-362-2022
Ansökningsförfarande
Var noggrann när du besvarar de frågor som du får när du skickar in din ansökan då de kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. Tänk även på att i ditt CV och personliga brev lyfta fram dina erfarenheter och kompetenser som efterfrågas i annonsen då din ansökan bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund och Länsstyrelsens värdegrund Ansvar, respekt, balans och engagemang som vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.
Som regeringens företrädare är Länsstyrelsen i Stockholm en samlande kraft i länet. Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktig hållbar utveckling - där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas.
Vi är 500 medarbetare som strävar efter god samhällsutveckling. Många av våra uppdrag utför vi i samverkan med länets kommuner, näringsliv, ideella sektor och medborgare. Vårt gemensamma förhållningssätt till arbetet är präglat av ansvar, respekt, balans och engagemang.
Den unika bredden i Länsstyrelsens verksamhet gör att vi kan erbjuda våra anställda intressanta och varierande arbetsuppgifter, med goda möjligheter till utveckling. Som anställd på Länsstyrelsen Stockholm kan du komma att bli en del av myndighetens krisledningsarbete. Läs mer på
www.lansstyrelsen.se/stockholm.Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLänsstyrelsen i Stockholms län
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Länsstyrelsen i Stockholms län (org.nr 202100-2247),
http://www.lansstyrelsen.se/stockholm Arbetsplats Länsstyrelsen i Stockholm
Kontakt Eva Nodling, Enhetschef
010- 223 1475 Jobbnummer 6276656
Observera att sista ansökningsdag har passerat.