Upphandlare

Nykvarns Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Nykvarn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nykvarn, Södertälje, Gnesta, Ekerö, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nykvarns Kommun i Nykvarn, Upplands Väsby, Täby eller i hela Sverige

Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 11 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?

Nykvarn växer. Därför söker vi en operativ upphandlare till en ny tjänst inom samhällsutvecklingsprojekt och samhällsbyggnad.
Tjänsten kommer vara placerad på kansliavdelningen som består av 9 medarbetare och leds av kanslichefen. Avdelningen ansvarar för kommunens politiska ärendehantering, upphandling, arkiv och registratur, juridisk rådgivning och dataskyddsfrågor. Kansliavdelningen ingår i Kommunledningskontoret som har ett övergripande ansvar att stödja kommunstyrelsen i arbetet att utveckla Nykvarns kommun och att leda och samordna kommunens angelägenheter.
Du kommer att arbeta närmast vår upphandlingsansvarig som har ett helhets- och strategiskt ansvar för kommunens upphandlingsstrategi, planering och uppföljning. Arbetsuppgifterna är omväxlande där allt från kravställning, förhandling, avtalsuppföljning till utveckling av leverantörsrelationer förekommer.
För att trivas är det därför viktigt att du kan ta egna initiativ, är bra på att samarbeta och uppskattar att ha många olika kontaktytor. Samtidigt förväntar vi oss att du är en analytisk, strukturerad och noggrann lagspelare som är insatt i LOU och kan se saker ur olika perspektiv.


Arbetsuppgifterna är omväxlande och innebär bland annat:
• stöd till verksamheten i upphandlings-, avrops- och avtalsfrågor.
• löpande inköp, avrop från ramavtal och direktupphandlingar i enlighet med gällande lagstiftning och kommunens styrdokument och rutiner
• kravställning, förhandling och avtalsuppföljning
• leveransbevakning
• utveckling av leverantörsrelationer


Vi ser gärna att du har detta på ditt cv:
• Goda kunskaper om inköpsprocessen och lagstiftningen på området.
• Relevant högskoleutbildning eller annan utbildning och/eller arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig.
• Erfarenhet av inköp och upphandlingar, gärna i form av förnyad konkurrensutsättning.
• Erfarenhet av direktupphandling och avtalsförvaltning.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Erfarenhet från arbete inom offentlig förvaltning är meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Även kunskap i finska språket är meriterande eftersom Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare.

Publiceringsdatum
2021-03-26

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nykvarns kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "07:2021:3".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nykvarns kommun (org.nr 212000-2999)

Jobbnummer
5655530

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nykvarns Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nykvarns Kommun: