Upphandlare
Säkerhetspolisen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen i Stockholm,
Solna,
Linköping eller i
hela Sverige Har du ett brinnande intresse för upphandling och goda kunskaper om lagar och förordningar inom ramen för offentlig upphandling? Säkerhetspolisens upphandlingsgrupp växer och vi söker nu engagerade medarbetare som brinner för anskaffning och vill vara en del på denna resa.
Vill du bidra till att skydda Sverige och vårt demokratiska samhälle? Hos oss får du arbeta i en mångfacetterad verksamhet där tillit, kollegialitet och professionalism värdesätts högt. Tillsammans gör vi skillnad - för ett säkert Sverige.
Ditt uppdrag
Som upphandlare på Säkerhetspolisen leder, planerar och genomför du upphandlingsprocessen från inledande behovsanalys till upprättande av avtal. Du utreder inköpsbehoven som verksamheten har och bedömer därefter lämpligt anskaffningsförfarande.
Vidare företräder du myndigheten i avtalsförhandlingar, ibland i nära samarbete med andra myndigheter och stödjer och rådgör myndigheten i upphandlingsfrågor. Du kommer även vara delaktig i att genomföra utbildningsinsatser inom området samt att stödja upphandlingssamordnare med förvaltning och avtalsuppföljning.
Tjänsten är placerad på ekonomienheten där du kommer att ingå en den grupp som arbetar med upphandlingsfrågor. Du har också ett nära samarbete med enheten i övrigt, främst avseende inköpsprocessen men även andra delar av organisationen som har behov av inköp av varor och tjänster.
Ekonomi är en del av avdelningen för verksamhetsstöd bedriver myndighetsgemensam verksamhet inom områdena ekonomi, fastighet och service, HR, kommunikation och teknik.
Din kompetens
För att arbeta som upphandlare hos oss behöver du ha:
Akademisk examen med inriktning mot juridik, förvaltning eller ekonomi alternativt annan relevant utbildning på eftergymnasial nivå
Minst tre års erfarenhet av upphandlingsarbete inom lagen om offentlig upphandling (LOU)
God förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift
God kunskap att arbeta med IT-verktyg, ärendehanteringssystem och program
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med upphandling som omfattas av upphandling på försvars- och säkerhetsområdet (LUFS). Har du erfarenhet av att ha genomfört kvalificerat upphandlingsarbete av varor och tjänster inom IT-området är det något som ses som positivt, liksom erfarenhet av projektledningsarbete.
Dina egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som tar egna initiativ och självständigt driver ditt arbete framåt. Du kommer ha många kontakter inom och utanför myndigheten och det är viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra och en naturlig förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer. Som person är du noggrann, strukturerad och har förmåga att prioritera, även vid hög arbetsbelastning. Det är också viktigt att du på ett bra sätt kan hantera den komplexitet det innebär att balansera olika perspektiv så som effektivitet, rättssäkerhet, kvalitet och sekretess.
Om Säkerhetspolisen
Säkerhetspolisen skyddar Sverige och demokratin, medborgarnas fri- och rättigheter och den nationella säkerheten. Det gör vi genom att förhindra och avslöja brott mot rikets säkerhet såsom terrorism och spionage samt att skydda den centrala statsledningen.
Vi har drygt 1 400 medarbetare med olika bakgrund såsom polis, samhällsvetare, tekniker, administratör, språkvetare, jurist, ingenjör och psykolog. Tillsammans arbetar vi mot Säkerhetspolisens vision, "Ett säkert Sverige", för att värna det öppna och demokratiska samhället. Huvudkontoret ligger i Solna med verksamhet över hela landet.
Säkerhetspolisen värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten, och vi eftersträvar en jämn könsfördelning.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för anställning är godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Kontaktpersoner
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 81 00. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 71 29, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Publiceringsdatum2020-03-26Så ansöker du Ansökan sker via hemsidan:
www.sakerhetspolisen.seÖvrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Anledningen till att vi ber dig vara återhållsam med informationen är att det finns tjänster vid Säkerhetspolisen som omfattas av sekretess.
I denna rekrytering kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester som en del i processen.
Inför denna rekrytering har vi redan gjort vårt val av annonseringskanaler. Vi undanber oss därför samtal från externa rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSäkerhetspolisen
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Säkerhetspolisen (org.nr 202100-6594)
Jobbnummer 5167255
Observera att sista ansökningsdag har passerat.