Upphandlare

Skurups kommun, Kansli/Information/Kommunikation / Inköpar- och marknadsjobb / Skurup
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Skurup, Svedala, Ystad, Sjöbo, Trelleborg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skurups kommun, Kansli/Information/Kommunikation i Skurup

Skurups kommun ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan hav och ås och utgör en central plats i Öresundsregionen. Med ca 15 000 invånare har Skurup en mångfald av natur, kultur och näringsliv att erbjuda. I södra delen finns två av sydkustens bästa havsbad, småbåtshamnar, fiske, golfbana och ett äkta skånskt odlingslandskap. I den norra delen breder ett böljande kulturlandskap ut sig med inslag av bokskogar samt intressanta sevärdheter och fornminnen. Kombinera arbetsliv, familj och fritid i Skurup i Nils Holgerssons hembygd.

Kanslienheten är en del av den kommunövergripande staben tillsammans med ekonomienhet, personalenhet, IT-enhet och informationsenhet. Kanslienheten består av sex medarbetare och svarar förutom för upphandlingar även för bland annat juridiska frågor, arkiv, registrering, ärendeberedning och sekretararskap i olika politiska instanser.


Publiceringsdatum
2020-01-20

Arbetsuppgifter
I rollen som upphandlare har du ett övergripande ansvar för kommunens upphandlingsverksamhet. Du är delaktig i hela processen från marknads- och behovsanalys, kravställning, framtagning av förfrågningsunderlag till kvalificering, utvärdering och uppföljning. Du administrerar även de fyra helägda kommunala bolagens upphandlingar och bistår med råd och stöd i inköps- och upphandlingsfrågor till hela kommunkoncernen.

I arbetet ingår också att förvalta ingångna avtal, genomföra sekretessprövningar och ta fram sekretessbeslut vid utlämnande av allmän handling, hantera överprövningar, administrera kommunens avtalsdatabas, hålla utbildningar samt övriga upphandlingsrelaterade uppgifter. Kommunen använder sig av upphandlingsverktyget Tendsign.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen med relevant inriktning, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt samt minst ett års yrkeserfarenhet inom inköp och upphandling enligt LOU. Juridisk utbildning är meriterande.

God förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift i det svenska språket är ett krav. Som person har du lätt för att kommunicera och att skapa och utveckla goda relationer på ett lyhört och smidigt sätt.

Du är analytisk, tydlig och strukturerad och har en god förmåga att se och förstå helheter. Nödvändiga egenskaper för denna tjänst är också att du är självgående och har förmåga att självständig prioritera och driva arbetet framåt.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skurups kommun, Kansli/Information/Kommunikation

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A927662".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skurups kommun (org.nr 212000-1082)

Arbetsplats
Skurups kommun, Kansli/Information/Kommunikation

Jobbnummer
5051190

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skurups kommun, Kansli/Information/Kommunikation

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skurups kommun, Kansli/Information/Kommunikation: