Upphandlare
Smedjebackens kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Smedjebacken
2019-11-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2024-02-07) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Smedjebacken,
Ludvika,
Fagersta,
Norberg,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Smedjebackens kommun i Smedjebacken,
Ludvika eller i
hela Sverige Smedjebacken är en trevlig kommun i södra Dalarna, med bra kombination av trivsamt småstadsliv, storslagen natur, aktivt föreningsliv, ett rikt kulturliv och starten för Strömsholms kanal. En tillväxtkommun med små och stora företag med goda förutsättningar då vi ligger i ett strategiskt bra läge mellan Västerås och Falun/Borlänge. Sedan länge arbetar vi med en ekologisk inriktning. Smedjebacken är närhet, vatten och utveckling, en kommun för alla.
Välkommen till Smedjebackens kommun!
Våra styrkor är prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Som medarbetare hos oss blir du en viktig samhällsbyggare, någon som gör skillnad. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är ledord. Smedjebacken erbjuder bra boende och våra många föreningar, eldsjälar och entreprenörer bidrar till livskvalitet, sammanhållning och levande traditioner i hela kommunen.
Ekonomi- och upphandlingsavdelningen
Vi söker en upphandlare till Ekonomi- och upphandlingsavdelningen. Genom denna rekrytering utökar vi nu till två upphandlare på avdelningen. Totalt består avdelningen av nio personer.
Publiceringsdatum2019-11-18Dina arbetsuppgifterSom upphandlare kommer du att få ett självständigt, omväxlande och stimulerande arbete.
Arbetet innefattar hela upphandlingsprocessen, från marknadsundersökning, upprättande av upphandlingsdokument i samarbete med
beställare, annonsering, utvärdering av inkomna anbud, förhandling och
avtalsskrivning till att delta i uppföljning och förvaltning av avtal i vår
avtalsdatabas. Arbetet innefattar även att ha en projektledande och konsultativ roll gällande avtal, upphandlingsfrågor samt de upphandlingar avdelningen ansvarar för.
Vi använder E-avrop som upphandlingsverktyg.
KvalifikationerVi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med offentlig upphandling samt dokumenterade kunskaper om lagen om offentlig upphandling och olika delar inom upphandlingsområdet, då
du kommer att arbeta både med LOU, LUF samt med kvalitetssäkring av
entreprenadupphandlingar.
Vi förutsätter att du har eftergymnasial utbildning som är relevant för området.
Dina personliga egenskaperFör att trivas hos oss uppskattar du en varierad arbetssituation där du är drivande och kan prioritera mellan flera olika arbetsuppgifter. Du trivs i samarbete med andra men har också förmåga att arbeta självständigt, driva projekt och hitta lösningar. Vi vill att du är initiativtagande, strukturerad och självgående.
Du är serviceinriktad, kommunikativ och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Som person är du även positiv, diplomatisk och ödmjuk i din framtoning, samt har lätt att samarbeta med olika aktörer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder
Löpande intervjuer sker under rekryteringsprocessen och tjänsten kan bli att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Vi vill erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön för dig och dina medarbetare, vilket även innebär rökfri arbetstid. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom en dialogutbildning till alla nya tillsvidareanställda. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta samt vår personalförening, Smeden. Att åka kollektivt är bra för miljön och därför kan du som medarbetare få köpa busskort till rabatterat pris, tillsammans kan vi göra skillnad. Att förvalta det vi värna om ser vi som självklart och vi är stolta över vårt finska förvaltningsområde där du som finsktalande får mer än gärna stärka upp med din kunskap. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen.
Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR.
All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter.
Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter kundservice.
Kontaktinformation
Jonas Källman, Ekonomichef, 0240-66 01 47
Lina Kihlmark, Upphandlare, 0240-66 01 54
Helena Caspersson, Vision, 0240-66 01 77
Arbetsplats
Vasagatan 17
777 30 Smedjebacken
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSmedjebackens kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4158225223".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Smedjebackens kommun (org.nr 212000-2205),
http://www.smedjebacken.se Jobbnummer 4961669
Observera att sista ansökningsdag har passerat.