Upphandlare

Höganäs kommun Kommunledningskontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höganäs kommun Kommunledningskontoret i Höganäs

Höganäs kommun jobbar efter devisen "från kol till diamant". Det vill säga, vi är bra - men vi vill bli ännu bättre! Vi söker dig som vill jobba i en engagerad kommun med stor framåtanda. Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö i en gemytlig atmosfär.

Vill du vara med och slipa vår diamant?

På kommunledningskontoret blir du en central del av kommunens organisation och jobbar på eller nära avdelningar som personal, ekonomi, information, näringsliv och administration. Då organisationen är i en ständig rörelse och du befinner dig i närheten av rodret, kommer du aldrig ha en tråkig stund.

Upphandlings- och inköpsenheten, som är en del av kommunkansliet, består av en upphandlingsansvarig och en upphandlare.

Enheten ansvarar för framtagande av relevanta policyer. Enheten genomför kommunövergripande upphandlingar samt bistår verksamheterna med verksamhetsspecifika upphandlingar. Samarbete sker även med de kommunala bolagen.


Publiceringsdatum
2019-02-05

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill vara med och göra skillnad för många människor och bidra till att Höganäs kommun använder sina resurser på ett så effektivt sätt som möjligt!

Som upphandlare i Höganäs kommun arbetar du tillsammans med verksamheterna i hela processen från marknads- och behovsanalys, kravställning och framtagning av upphandlingsdokument till kvalificering, utvärdering och avtal/uppföljning.

Du arbetar med flera upphandlingar parallellt, med eget projektledaransvar, men samtidigt i mycket nära samarbete med verksamheten.

I arbetsuppgifterna ingår också att informera om aktuella avtal, ge råd och stöd till interna beställare, utbilda i upphandlingsregler samt aktivt medverka i att utveckla kommunorganisationens metoder och arbetssätt genom att hålla sig uppdaterad om lagstiftning och genom omvärldsbevakning.

Arbetet innebär kontakter med såväl kollegor inom kommunorganisationen som leverantörer av tjänster och varor. För att lyckas i arbetet behöver du ha en positiv och serviceinriktad inställning och lätt för att knyta nya kontakter. Du stimuleras av nya utmaningar och tar eget ansvar.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen med relevant inriktning, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt. Du har minst tre års erfarenhet av att självständigt planera, genomföra och utvärdera upphandlingar samt upprätta avtal i anslutning till genomförda upphandlingar och även har erfarenhet av avrop från centrala ramavtal.
Arbetet kräver att du har god dator- och systemvana samt mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.

Du har ett metodiskt arbetssätt samt förmåga att planera och prioritera och är en noggrann och analytisk problemlösare.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom både offentlig samt privat sektor, exempelvis serviceyrken såsom logistik eller tillverkning. Erfarenhet av entreprenadupphandlingar, projektledning, e-handel, att genomföra utbildningar, och förhandlingar är också det meriterande.


ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-26
Ange följande referens när du ansöker: A849040
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Niklas Åkerström Fogelmark 042-33 73 33
Joergen Borgström 042-33 72 70

Företag
Höganäs kommun Kommunledningskontoret

Adress
Höganäs kommun Kommunledningskontoret
Centralgatan 20
26382 HÖGANÄS

Kontorsadress
Centralgatan 20 26382 Höganäs

Jobbnummer
4596551

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Höganäs kommun Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höganäs kommun Kommunledningskontoret: