Upphandlare

Kristianstads kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Kristianstad
2018-12-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2021-03-19) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.



Vill du jobba tillsammans med flera upphandlingskollegor? Välkommen med din ansökan!

Upphandlingsenheten har till uppdrag att leda, samordna, stödja och genomföra upphandlingar till kommunens samtliga verksamheter.

Vi jobbar med upphandling på ett strategiskt, insiktsfullt och kvalitativt sätt.

Upphandlingsenheten är en del av ekonomi- och upphandlingsavdelningen och är kommunens främsta verktyg för att utbilda, implementera och säkra att all upphandling inom kommunen görs på affärsmässiga grunder och följer organisationens riktlinjer. Enheten arbetar med avtalsuppföljning samt ansvarar för och driver kommunens e-handel med egen webbutik samt leverans via samordnad varudistribution. Enheten består av åtta upphandlare, avtalscontroller, e-handelssamordnare, ekonomiadministratör och upphandlingschef.

Publiceringsdatum
2018-12-17

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlare i Kristianstads kommun jobbar du såväl med kommunövergripande upphandlingar som förvaltningsspecifika. Du ansvarar du för hela upphandlingsprocessen, ditt ansvar sträcker sig från behovs- och uppdragsanalys, till framtagande av förfrågningsunderlag, utvärdering, avtalsskrivning och avtalsuppföljning.

Du kommer att driva och genomföra upphandlingar både självständigt och tillsammans med andra. Arbetet sker ofta i projektform, i nära samarbete med medarbetare från olika delar av verksamheten, där du som upphandlare projektleder ramavtalsupphandlingar eller jobbar tillsammans med projektledare. Du kommer även att fungera som avtalsansvarig och leverera god service i upphandlingsfrågor till kommunens verksamheter.

I jobbet ingår att genomföra utbildningsinsatser för beställare och användare av upphandlingssystemet i samråd med förvaltningens inköpssamordnare. Du är även delaktig i att administrera dina avtal (exempelvis med pricat) till webbutiken och säkerställer att avtalsdatabasen innehåller tydlig information till kommunens beställare. Vi använder oss av upphandlingssystemet Kommers elite.

Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik (minst 60 hp), eller yrkeshögskoleutbildning inom upphandling eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av upphandling och det är meriterande om du har god kunskap om och har arbetat med upphandlingar inom Lagen om offentlig upphandling. Det är meriterande om du är certifierad eller diplomerad upphandlare enligt SOI, Silf eller motsvarande. Datorvana och kunskaper i Officepaketet behövs för jobbet. Arbetslivserfarenhet inom sälj- eller inköpsverksamhet eller om du arbetat i upphandlingssystem Kommers elite är meriterande.

I arbetet ingår kommunikation med beställare, leverantörer och ansvariga tjänstemän vilket kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har även förmåga att presentera arbetet, upprätta tidplaner och hålla föredrag på ett intressant och lättillgängligt sätt.

I jobbet har du ett utåtriktat och konsultativt förhållningssätt där dina pedagogiska färdigheter och din förmåga att skapa goda relationer kommer väl till pass. Det är viktigt att du är noggrann, analytiskt, har initiativförmåga och ett strukturerat arbetssätt. Självklart har du en positiv attityd till utmaningar i arbetet och samarbetar bra med andra.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är centralt i Kristianstad i moderna lokaler i Rådhus Skåne med direkt närhet till tåg- och busstation.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa upphandlingschef Martin Gomér på 044-13 52 13.

Sista ansökningsdag är 2019-01-04.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-04
Ange följande referens när du ansöker: KLK-2018/883
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martin Gomér 044-13 52 13

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29132 Kristiansstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
4513424

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: