Upphandlare

Landstinget Kronoberg, Landstingets kansli Kronoberg / Inköpar- och marknadsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Kronoberg, Landstingets kansli Kronoberg i Växjö

Landstinget Kronoberg är det lilla landstinget med de stora möjligheterna. Vårt fokus är att tillhandahålla en hälso- och sjukvård med god tillgänglighet och hög kvalitet. Vi arbetar för jämställdhet och mångfald och erbjuder en tobaksfri arbetsmiljö. Tillsammans bidrar vi till att nå visionen om ett gott liv i ett livskraftigt län.

Publiceringsdatum
2008-08-26

Arbetsuppgifter
Upphandlingsavdelningen svarar för landstingets upphandling av varor och tjänster, varuförsörjning via elektronisk handel samt övergripande logistikfrågor. I genomsnitt uppgår upphandlingsvolymen till ca 450 miljoner kronor/år. Inom avdelningen arbetar för närvarande 16 personer.
Vi söker nu två kvalificerade upphandlare inom följande områden
Tjänst 1 – upphandling av läkemedel
Tjänst 2 – blandad upphandling/varor och tjänster
Arbetet kan, beroende på arbetsbelastningen inom avdelningen, komma att förändras och omfatta även andra upphandlingsområden.
Vi arbetar i trivsamma och nyrenoverade lokaler på Sigfridsområdet i Växjö.

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlare i Landstinget Kronoberg erbjuder vi dig ett utvecklande och varierande arbete tillsammans med engagerade kollegor. Din uppgift blir att självständigt och affärsmässigt, i nära samarbete med arbetsgrupper från berörda verksamheter, planera och genomföra upphandlingar inom det/de aktuella upphandlingsområdena. Vidare ska du medverka till den fortsatta utvecklingen av upphandlings- och kvalitetsrutiner inom avdelningen.
Flextid tillämpas. Mer information om Upphandlingsavdelningen finns på landstingets hemsida www.ltkronoberg.se
Medflyttarservice
Ring 0470 - 777 818 eller besök www.medflyttarakademien.com

Kvalifikationer
Profil
En kommersiell utbildning på högskolenivå kombinerad med något/några års erfarenhet av praktiskt inköpsarbete kan utgöra en bra bakgrund för båda tjänsterna. Särskilt meriterande är erfarenhet av offentlig upphandling samt för tjänst nr 1 ovanstående i kombination med erfarenhet från sjukvårds- och/eller läkemedelsområdet.
Du är initiativrik och målinriktad, van att arbeta självständigt och professionellt, gärna med erfarenhet av projektorienterat upphandlingsarbete. Arbetet innebär många kontakter såväl inom landstinget som med externa leverantörer. Du måste därför ha lätt för att kommunicera i tal och skrift. God samarbetsförmåga och servicekänsla är nödvändiga egenskaper för att du ska lyckas i arbetet. Du är van att arbeta med kvalificerat datorstöd.
Offentlig upphandling regleras i LOU (lagen om offentlig upphandling), varför kännedom om och erfarenhet av denna är önskvärd. Eftersom vi ofta samverkar med våra grannlandsting krävs körkort.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare, tillträde: enl överenskommelse

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: 100%

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-09-22
Välkommen med din ansökan, tillsammans med meritförteckning och löneanspråk, märkt ref.nr
till Landstinget Kronoberg, Landstingets kansli , 351 88 Växjö
Ange följande referens när du ansöker: LK 10/08
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Rolf Robért, 0470-586283

Facklig kontakt
Marianne Hammarström, 0470-588546

Företag
Landstinget Kronoberg, Landstingets kansli Kronoberg

Adress
Landstinget Kronoberg, Landstingets kansli Kronoberg
Ingelstadsvägen 9
35188 Växjö

Jobbnummer
296220

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Kronoberg, Landstingets kansli Kronoberg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Kronoberg, Landstingets kansli Kronoberg: