Upphandlare
Landstinget Kronoberg, Landstingets kansli Kronoberg / Inköpar- och marknadsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Kronoberg, Landstingets kansli Kronoberg i Växjö Landstinget Kronoberg är det lilla landstinget med de stora möjligheterna. Vårt fokus är att tillhandahålla en hälso- och sjukvård med god tillgänglighet och hög kvalitet. Vi arbetar för jämställdhet och mångfald och erbjuder en tobaksfri arbetsmiljö. Tillsammans bidrar vi till att nå visionen om ett gott liv i ett livskraftigt län.
Publiceringsdatum2008-08-26ArbetsuppgifterUpphandlingsavdelningen svarar för landstingets upphandling av varor och tjänster, varuförsörjning via elektronisk handel samt övergripande logistikfrågor. I genomsnitt uppgår upphandlingsvolymen till ca 450 miljoner kronor/år. Inom avdelningen arbetar för närvarande 16 personer.
Vi söker nu två kvalificerade upphandlare inom följande områden
Tjänst 1 – upphandling av läkemedel
Tjänst 2 – blandad upphandling/varor och tjänster
Arbetet kan, beroende på arbetsbelastningen inom avdelningen, komma att förändras och omfatta även andra upphandlingsområden.
Vi arbetar i trivsamma och nyrenoverade lokaler på Sigfridsområdet i Växjö.
Dina arbetsuppgifterSom upphandlare i Landstinget Kronoberg erbjuder vi dig ett utvecklande och varierande arbete tillsammans med engagerade kollegor. Din uppgift blir att självständigt och affärsmässigt, i nära samarbete med arbetsgrupper från berörda verksamheter, planera och genomföra upphandlingar inom det/de aktuella upphandlingsområdena. Vidare ska du medverka till den fortsatta utvecklingen av upphandlings- och kvalitetsrutiner inom avdelningen.
Flextid tillämpas. Mer information om Upphandlingsavdelningen finns på landstingets hemsida
www.ltkronoberg.seMedflyttarservice
Ring 0470 - 777 818 eller besök
www.medflyttarakademien.comKvalifikationerProfilEn kommersiell utbildning på högskolenivå kombinerad med något/några års erfarenhet av praktiskt inköpsarbete kan utgöra en bra bakgrund för båda tjänsterna. Särskilt meriterande är erfarenhet av offentlig upphandling samt för tjänst nr 1 ovanstående i kombination med erfarenhet från sjukvårds- och/eller läkemedelsområdet.
Du är initiativrik och målinriktad, van att arbeta självständigt och professionellt, gärna med erfarenhet av projektorienterat upphandlingsarbete. Arbetet innebär många kontakter såväl inom landstinget som med externa leverantörer. Du måste därför ha lätt för att kommunicera i tal och skrift. God samarbetsförmåga och servicekänsla är nödvändiga egenskaper för att du ska lyckas i arbetet. Du är van att arbeta med kvalificerat datorstöd.
Offentlig upphandling regleras i LOU (lagen om offentlig upphandling), varför kännedom om och erfarenhet av denna är önskvärd. Eftersom vi ofta samverkar med våra grannlandsting krävs körkort.
Arbetstider och omfattningTillsvidare, tillträde: enl överenskommelse
ErsättningLön/Sysselsättningsgrad: 100%
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-09-22
Välkommen med din ansökan, tillsammans med meritförteckning och löneanspråk, märkt ref.nr
till Landstinget Kronoberg, Landstingets kansli , 351 88 Växjö
Ange följande referens när du ansöker: LK 10/08
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktRolf Robért, 0470-586283
Facklig kontaktMarianne Hammarström, 0470-588546
FöretagLandstinget Kronoberg, Landstingets kansli Kronoberg
AdressLandstinget Kronoberg, Landstingets kansli Kronoberg
Ingelstadsvägen 9
35188 Växjö
Jobbnummer 296220
Observera att sista ansökningsdag har passerat.