Upphandlare - Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner - Inköpar- och marknadsjobb i Stenungsund
Upphandlare
Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner / Inköpar- och marknadsjobb / Stenungsund
2018-05-16

Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn
Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner i Stenungsund

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun, är en expanderande kustkommun med ca 26 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Sektor Stödfunktioner är en kommungemensam funktion som skall underlätta och effektivisera för verksamheterna. Här ingår bland annat ekonomi, personal, kansli, kommunikation, fastighet och måltid.




Publiceringsdatum
2018-05-16

Arbetsuppgifter
Nu söker vi dig som gillar upphandling, utveckling och utmaningar!

Som upphandlare i Stenungsunds kommun är du en strategisk och viktig medarbetare i hela anskaffningsprocessen och i kommunens utvecklingsarbete av inköpsprocessen.
Upphandlingsenheten skapar mervärde till sina kunder genom att stötta och vägleda i den offentliga upphandlingen. Enheten arbetar också som stöd, rådgivare och kvalitetsgranskare i upphandlingsjuridiska och avtalsrättsliga frågor utifrån ett affärsmässigt perspektiv.

Upphandlingsenheten kännetecknas av utveckling, nytänkande och ständiga förbättringar. Som upphandlare i Stenungsunds Kommun så finns det stor möjlighet till delaktighet och personlig utveckling.

Du arbetar självständigt och affärsmässigt med verksamhetsfokus i kommunens upphandlingsärenden. Detta omfattar allt från marknadsanalys, upprättande av upphandlingsdokument tillsammans med kravställare, till publicering av upphandling, utvärdering och avtalsuppföljning. Du kommer att genomföra konkurrensutsättningar från ramavtal samt upphandlingar för kommunens verksamheter, bolag och andra samverkanspartners.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
* Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
* Dokumenterad arbetslivserfarenhet av att självständigt hantera upphandlingar/anbud för offentlig verksamhet som omfattas av LOU.
* Goda kunskaper inom LOU.
* Hög kommunikativ förmåga i både tal och skrift.

Det är meriterande med erfarenhet av upphandling inom ett eller flera IT relaterade områden och/eller agerat upphandlingsstöd i en eller flera entreprenadupphandlingar som innefattat kontakt med ABT 06, AB04, AMA AF12.
Meriterande är också erfarenhet av upphandlingsverktyget TendSign och/eller E-handelsverktyget Visma Proceedo (WINST).

Kvalifikationer
Eftersom arbetet är serviceinriktat och innebär många kontakter krävs det att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga samt att du trivs med ett konsultativt arbetssätt. Vi förutsätter att du har en affärsmässig och analytisk förmåga samt är utvecklingsintresserad och kreativ med ett positivt synsätt. Vidare har du hög integritet, är strukturerad, pedagogisk, noggrann och har förmåga att jobba självständigt. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift samt har god datorvana. Upphandlingsenheten är en liten grupp och vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde september 2018, eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-27
Ange följande referens när du ansöker: A777910
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Söder andreas.soder@stenungsund.se 0303732671

Företag
Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner

Adress
Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner
Strandvägen 15
44482 Stenungsund

Kontorsadress
44482 Stenungsund

Jobbnummer
4146882


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner: