Upphandlare

Nyköpings kommun - Centrala funktionen / Inköpar- och marknadsjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nyköpings kommun - Centrala funktionen i Nyköping

Inköps- och upphandlingsenheten har en tvärfunktionell strategisk roll och därmed stor inverkan på kommunens ekonomi. Målet för enheten är att göra goda affärer för hela kommunen/koncernen. Inom enheten pågår ett ständigt förbättringsarbete som syftar till att kvalitetssäkra inköps- och upphandlingsprocessen samt förenkla administrationen.

Inköps- och upphandlingsenheten är en spännande och energifylld arbetsplats med nya utmaningar varje dag. En viktig del i vårt arbete tillsammans är att alla känner sig delaktiga och arbetar mot samma målsättningar. Kommunens upphandlingsvolym är ca 1 miljard för drift och ca 0,5 miljarder på investeringssidan. Inköps- och upphandlingsenheten är organiserad inom den centrala Ekonomiavdelningen och består av upphandlingschef, tre upphandlare, en inköpssamordnare, en upphandlingsadministratör, en måltidskonsulent och en kostassistent.

Nyköpings kommun använder e-Avrop som är ett digitalt upphandlingssystem. Inom enheten arbetar vi med ständiga förbättringar för upphandlingsarbetet samt avtalsuppföljning som är en viktig del i arbetet. Målet är att vara en strategisk och värdeskapande resurs för kommunens olika verksamheter.



Publiceringsdatum
2018-04-27

Arbetsuppgifter
Som upphandlare har du ansvar för planering och affärsmässigt genomförande av upphandlingsprojekt inom olika varu- och tjänsteområden med skiftande komplexitet.

Du kommer att tillsammans med olika uppdragsgivare inom kommunens verksamheter leda upphandlingsarbetet, upprätta förfrågningsunderlag, ansvara för anbudsutvärdering och avtalsutformning samt avtalsuppföljning. Vidare arbetar du med intern rådgivning, förhandlingar, utbildning samt avtalsförvaltning.

Vårt mål är att göra goda affärer och då vi tillsammans arbetar för att utveckla vårt arbete blir du härigenom en viktig del i byggandet av Nyköping kommuns arbete inom området. Det innebär att du förväntas ta ett stort ansvar i hela upphandlingsprocessen samt vår utveckling. Du arbetar ofta i projektform med medarbetare från olika delar av verksamheten där du som upphandlare projektleder upphandlingen.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• högskoleutbildning inom ekonomi/teknik/juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.Dokumenterad erfarenhet i och kunskap om kvalificerat inköpsarbete,
• några års praktisk erfarenhet av strategiskt inköps- eller upphandlingsarbete,
• god förmåga att uttrycka dig på svenska såväl muntligt som skriftligt,
• B-körkort är önskvärt.

Det är dessutom meriterande om du har:
• projektledarerfarenhet,
• erfarenhet av Lagen om offentlig upphandling (LOU),
• erfarenhet av arbete med entreprenadupphandlingar eller avtalsuppföljning.

För att lyckas i rollen som upphandlare ser vi att du behöver vara självgående, analytisk, strukturerad och ansvarsfull. Som upphandlare behöver du ha ett eget driv att arbeta mål- och resultatorienterat vilket bidrar till hela enhetens förbättringar. Du har vidare en god förmåga att förhandla och samarbeta med andra. Då arbetet innebär mycket kontakter både externt och internt är det viktigt att du har hög social kompetens, är förtroendeskapande och är duktig på att bygga upp och underhålla interna och externa nätverk.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-17
Ange följande referens när du ansöker: A777395
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sanna Lindell sanna.lindell@nykoping.se
Göran Adolfsson goran.adolfsson@nykoping.se 0155-45 73 85

Företag
Nyköpings kommun - Centrala funktionen

Adress
Nyköpings kommun - Centrala funktionen
Stora Torget 1, 611 83 Nyköping
61183 Nyköping

Kontorsadress
Stora Torget, Stadshuset 61183 Nyköping

Jobbnummer
4111546

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nyköpings kommun - Centrala funktionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nyköpings kommun - Centrala funktionen: