Upphandlare - Lidingö stad - Inköpar- och marknadsjobb i Lidingö
Upphandlare
Lidingö stad / Inköpar- och marknadsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lidingö, Stockholm, Solna, Danderyd
Visa alla jobb hos Lidingö stad i Lidingö

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt

Inom Stadsledningskontoret (SLK) arbetar ungefär 90 personer. Vi fungerar som ett stabsorgan till kommunstyrelsen. Vi ska också ge förvaltningarna råd, stöd och service i frågor som rör bland annat ekonomi, HR, it och upphandling. Stadsledningskontoret är ett nav i organisationen där politik, förvaltning, fack och medier möts.

På upphandlings- och e-handelsenheten utför vi upphandlingar i samråd med förvaltningarna, upprättar avtal i samband med upphandlingar, ger råd och stöd i avtals- och inköpsfrågor. Vi driver och utvecklar Lidingö stads inköpsprocess samt samordnar inköp och avtalsuppföljning . Enheten består av fjorton vassa medarbetare som sitter i stadshuset i Lidingö centrum och vi söker nu en upphandlare.

Publiceringsdatum
2018-04-24

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlare ansvarar du för upphandlingar av varor och tjänster enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) liksom för upphandlingar enligt lagen om valfrihetssystem (LOV). Du planerar, leder och genomför upphandlingar. Du är ansvarig för hela processen från behovsanalys och framtagande av upphandlingsdokument till avtalsuppföljning. Vi vill att du är delaktig i utvecklingen av upphandlings och inköpsprocesserna. Utöver detta ger du också råd och stöd i inköpsfrågor

Kvalifikationer
Vi söker dig som har adekvat utbildning inom upphandling. Tjänsten kräver erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete samt god kunskap om LOU. Vi vill att ditt hjärta klappar extra för utveckling inom upphandling och inköp och att du har en god förståelse för komplexiteten i dessa frågor. Har du också erfarenhet av LOV eller har arbetat inom omsorgs- och socialförvaltning är det mycket meriterande. Vi förutsätter att du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift.

För oss är din personlighet viktig. Eftersom tjänsten innebär samverkan i många olika forum, behöver du vara en självgående person, gilla att ge service samt ha god samarbetsförmåga. Du behöver också gilla att lösa problem, ta initiativ och vara strukturerad i ditt arbetssätt.

Övrigt:
Tillträde enligt överenskommelse.

Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
*
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-15
Ange följande referens när du ansöker: 3793338099
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Adriana Buzea (+46) 08-731 31 42

Företag
Lidingö stad

Adress
Lidingö stad
Stockholmsvägen 50
18182 Lidingö

Kontorsadress
Stockholmsvägen 50, 18182 Lidingö

Jobbnummer
4104627

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidingö stad: