Upphandlare

Nybro kommun, Ekonomienheten / Inköpar- och marknadsjobb / Nybro
2018-03-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2021-05-24) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nybro, Emmaboda, Kalmar, Lessebo, Mörbylånga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nybro kommun, Ekonomienheten i Nybro

Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher.
Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil.
I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen.

Kommunstyrelseförvaltningen ger ett effektivt och professionellt stöd till förtroendevalda, service och ledning till förvaltningar samt direkt service och information till medborgare i Nybro kommun i vissa specifika verksamheter.

Upphandlingsenheten är placerad vid ekonomienheten på Nybro kommun och leder, samordnar och utvecklar sedan hösten 2012 kommunens upphandlings- och inköpsverksamhet. Avdelningen leds av upphandlingschefen. Vårt uppdrag är att genomföra upphandlingar av varor, tjänster och även entreprenader inom exempelvis Mark o Service och fastighet. Vidare i uppdraget ingår att förvalta avtal, möjliggöra effektiva inköp samt biträda kommunens förvaltningar och bolag med kvalificerad rådgivning i frågor som rör upphandling, inköp och avtal.
Verksamheten består idag av ca 3 medarbetare inom strategiskt och operativt inköp samt samordnad varudistribution.


Publiceringsdatum
2018-03-07

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder nu upphandlare chansen att vara med och forma framtidens upphandling tillsammans med ett gäng drivna kollegor med varierande bakgrund. Här finns möjlighet att utvecklas inom upphandling av bland annat mark och anläggning eller bygg och fastighet.

I uppdraget ingår att genomföra upphandlingar med huvudfokus inom bygg och fastighet och/eller mark och anläggning, ha en nära dialog med både den egna verksamheten och kommunens leverantörer. Vi har under åren utvecklat metoder där vi ständigt utvecklar oss till förändringar och anpassar oss till den juridiska verkligheten är inom verksamhetsområdet. Vi jobbar nära och ställer upp för varandra.
Du kommer att arbeta fram och följa upp strategier och planering, omvärldsbevaka samt upprätta årsrapportering. Som uppdragsansvarig kommer du att vara kontaktperson mot delar av organisationen och löpande träffa, informera, följa upp inköp samt föra dialog kring upphandlingsbehov.


Kvalifikationer
Vi söker i första hand dig som är upphandlare med goda kunskaper i de offentliga upphandlingsreglerna och som har erfarenhet inom upphandling av ramavtal, tekniska konsulter och entreprenader inom mark- och anläggning eller bygg- och fastighet. Starkt meriterande är kunskap och erfarenhet av AMA AF 12, AB 04, ABT 06, ABK 09.

Vi söker även efter dig som är upphandlare med erfarenhet inom andra områden, med rätt förutsättningar för att utvecklas och lyckas inom mark- och anläggning eller bygg- och fastighet, eller inom de övriga områden som ingår i enhetens verksamhet.

Kunskaper och erfarenhet av projektledning är meriterande. Tidigare erfarenhet från arbete i en politikerstyrd organisation kan ge en kortare startsträcka. För tjänsterna är det viktigt med en mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. Arbetsprov kan därför komma att genomföras. Gärna hänvisningar till referenser i din meritförteckning där du har genomfört upphandlingar i eget namn.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är kommunikativ och social och vi förväntar oss medarbetare som vill utveckla och utvecklas inom sitt område och som blir sporrade av höga målsättningar. Tjänstens många kontaktytor ställer krav på hög servicekänsla, mycket god samarbetsförmåga samt en god förmåga att bygga och underhålla relationer och nätverk. För att lyckas i tjänsten behöver du ha en hög analytisk förmåga och använda dig av ett strukturerat arbetssätt. Som upphandlare ska du kunna arbeta självständigt och med integritet och initiativrikedom fungera drivande i upphandlingsprocessen.

Du har minst gymnasieutbildning med erfarenhet från inköp/försäljning. Har lätt för IT och hanterar it-stöd på ett proffsigt sätt då all upphandling sker digitalt.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning.

Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Då vi intervjuar fortlöpande ser vi gärna att du ansöker så snart som möjligt, men senast 2018-03-31. Ansökan sker med CV, personligt brev och indikativt löneanspråk.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 18-054
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonas Algotsson jonas.algotsson@nybro.se 0481-452 28

Företag
Nybro kommun, Ekonomienheten

Adress
Nybro kommun, Ekonomienheten
Dunderbergsgatan 2
38280 NYBRO

Kontorsadress
38280

Jobbnummer
4005559

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nybro kommun, Ekonomienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nybro kommun, Ekonomienheten: