Upphandlare

Sollentuna Kommun Inköpsenheten / Inköpar- och marknadsjobb / Sollentuna
2017-06-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2018-01-09) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Inköpsenheten i Sollentuna

Sollentuna är en kommun som växer och utvecklas. Vi blir cirka 1000 personer fler varje år och är nu över 70 000 invånare. Sollentuna kommun har cirka 2 700 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar alltid efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger dig stora möjligheter utvecklas. Välkommen till oss!

Inköpsenheten är en kommungemensam resurs med uppgift att svara för kommunens upphandlingsverksamhet enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU). Inköpsenheten består av åtta personer och ingår organisatoriskt i ekonomiavdelningen, som är en avdelning inom kommunledningskontoret. Nu söker vi en upphandlare, är Du den vi söker?

Publiceringsdatum
2017-06-20

Dina arbetsuppgifter
Inköpsenheten arbetar med kommunövergripande ramavtalsupphandlingar och på uppdrag med objektsupphandlingar av skiftande slag. Arbetet utförs med interna uppdragsgivare inom den kommunala förvaltningen. Som upphandlare kommer Du att ansvara för upphandling av ramavtal och som upphandlingsspecialist driva olika upphandlingsprojekt i samverkan med kommunens övriga verksamheter. Aktuella upphandlingsområden omfattar både varor, tjänster och entreprenader.

Kompetenser
Erfarenhet av upphandlings-/inköpsarbete i offentlig eller privat sektor är ett krav. Du har relevant akademisk utbildning eller likvärdig eftergymnasial utbildning inriktad mot upphandling eller på annat sätt erhållit motsvarande erfarenhet i offentlig eller privat sektor. Är du en upphandlare med kunskap om lagar och regler för upphandling inom offentlig verksamhet är Du välkommen till oss.

Erfarenhet av från upphandling av städtjänster är extra meriterande.

Du är dessutom initiativrik, positiv, självgående och drivande. Du förstår vikten av flexibilitet och lyhördhet för att möta verksamhetens behov. Vi söker dig som trivs med att samarbeta och kommunicera med människor såväl inom kommunen som med leverantörer.

Vi erbjuder

Du får ett intressant och utmanande arbete i en spännande organisation där Du också kommer att medverka till att utveckla och arbeta strategiskt med upphandlingsverksamheten i kommunen.

För att läsa om Sollentuna kommuns förmåner till anställda, klicka här .

Heltid, tillsvidareanställning

Vi tillämpar individuell lönesättning.

Tillträde, enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lill Sandberg, Inköpschef 08-579 215 96

Företag
Sollentuna Kommun Inköpsenheten

Adress
Sollentuna Kommun Inköpsenheten
Allfarvägen 32
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs torg 1

Jobbnummer
3565716

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun Inköpsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun Inköpsenheten: