Upphandlare

Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen* / Inköpar- och marknadsjobb / Falkenberg
2017-05-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2017-06-29) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen* i Falkenberg

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Falkenbergs kommuns upphandlingsenhet, som tillhör administrativa avdelningen inom kommunstyrelseförvaltningen, är kommunens centrala funktion för upphandling av varor och tjänster. Upphandlingsenheten söker nu en upphandlare som kommer att vara en av enhetens fem medarbetare.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?


Publiceringsdatum
2017-05-11

Arbetsuppgifter
I rollen som upphandlare kommer du att på ett självständigt sätt agera som projektledare och planera, genomföra och följa upp nämndövergripande varu- och tjänsteupphandlingar. Du kommer även att arbeta som internkonsult åt kommunens olika verksamheter och kommunala bolag, ge råd och stöd i upphandlingsfrågor samt på uppdrag genomföra specifika upphandlingar. I Din roll ingår också att delta i utvecklingen av kommunens upphandlingsarbete, samt att informera/utbilda det lokala näringslivet avseende upphandlingsfrågor. Du kommer att vara delaktig i att utveckla upphandlingsrutiner och uppföljning av leverantörer.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har några eller något års erfarenhet av upphandling i offentlig sektor samt goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU), inklusive avtalsskrivning. Relevant högskoleutbildning alternativt arbetslivserfarenhet, som vi bedömer som likvärdig, är meriterande.

Det är viktigt att du är självgående och har ett strukturerat arbetsätt för att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Då arbetsuppgifterna ställer höga krav på kvalitet, konstruktiv problemlösning och affärsmässighet är det en förutsättning att du är noggrann och har en god analytisk förmåga. Du är utåtriktad, drivande och har förmåga att skapa och behålla goda relationer. Ditt arbetssätt är konsultativt och du har en god kommunikativ förmåga, såväl muntligen som skriftligen. Vi kommer att fästa stor vikt vid personliga egenskaper.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-28
Ange följande referens när du ansöker: A682926 - 2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Samer Mahra 0346 - 88 50 22
Niklas Axell 0346-88 61 48
Jesper Arnrup 0346-88 50 19
Facklig företrädare nås via kontaktcenter 0346-88 60 00

Företag
Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen*

Adress
Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen*
Nygatan 34
31180 FALKENBERG

Kontorsadress
31180 Falkenberg

Jobbnummer
3491310

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen*

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen*: