Upphandlare
Nykvarns Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Nykvarn
2017-01-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2021-03-26) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nykvarn,
Södertälje,
Gnesta,
Ekerö,
Salem eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nykvarns Kommun i Nykvarn,
Upplands Väsby,
Täby eller i
hela Sverige Nykvarns kommun är en liten och dynamisk kommun med goda kommunikationer både mot Eskilstuna/Strängnäs och Stockholm samt närhet till naturen. Antalet invånare ökar och därmed också kravet på kommunal service. All kommunal verksamhet är samlad i en enda förvaltning med kommunstyrelsen som anställningsmyndighet. Totalt antal anställda uppgår till ca 600 personer.
Nykvarns kommun befinner sig i ett skede då de interna upphandlings- och inköpsprocesserna måste formas och utvecklas. Du kommer att bli avgörande i dessa processer. Som kommunens upphandlare utgör du organisationens spetskompetens inom inköps- och upphandlingsområdet och fungerar som ett stöd för kommunledningen i den långsiktiga styrningen av inköps- och upphandlingsverksamheten. Du leder det kommunövergripande inköpsstrategiska arbetet och ansvarar för kommunens styrdokument inom upphandlingsområdet.
Som upphandlare kommer ditt uppdrag bland annat innebära att:
• Ta fram en upphandlingsstrategi
• Utveckla, revidera och implementera interna styrdokument
• Arbeta fram förslag på upphandlings- och inköpsorganisation
• Planera och genomföra upphandlingar både självständigt och i samverkan med verksamheterna
• Följa upp och utvärdera upphandlings- och inköpsprocesserna
• Ge råd och stöd
• Hålla interna utbildningar
Du kommer att vara placerad på kansliavdelningen tillsammans med 9 kollegor. Kollegorna arbetar som huvudregistrator, kommunsekreterare, chefssekreterare, nämndsekreterare, verksamhetsutvecklare IT, säkerhetschef, 2 stycken kontorsvaktmästare samt kvalificerad utredare. Kansliavdelningen leds av kanslichefen.
Du har högskoleutbildning med för tjänsten relevant inriktning till exempel juridik, alternativt annan utbildning som bedöms som likvärdig. Erfarenhet från offentlig upphandling är ett krav. Du har några års erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet, gärna kommunal. Du har goda kunskaper i att uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning.
Som person:
• Är du rak och tydlig
• Tar initiativ till utveckling och förbättring, både självständigt och i grupp
• Är du kommunikativ, inger förtroende och har lätt för att skapa relationer
• Är du strukturerad och vet vad ordning och reda innebär
• Har du en mycket god analytisk förmåga
• Kan du se både helhet och detaljer
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare.
Publiceringsdatum2017-01-13ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-05
Ange följande referens när du ansöker: 04:2017:1
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThomas Jansson 08-55501009
FöretagNykvarns kommun
AdressNykvarns kommun
Centrumvägen 20
15580 Nykvarn
KontorsadressCentrumvägen 26
Jobbnummer 3260095
Observera att sista ansökningsdag har passerat.