Upphandlare

Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen i Kristinehamn

Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett gott företagsklimat, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur.

Då en av våra medarbetare ska vara föräldraledig söker vi nu en upphandlare till inköpsenheten, som organisatoriskt ligger under kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning. Inköpsenheten består av fem medarbetare (varav fyra arbetar med upphandling och en som arbetar med avtalsuppföljning och avtalsadministration på halvtid och försäkringsfrågor på halvtid). Kommunstyrelsen ansvarar genom ekonomiavdelningens inköpsenhet för samordning av kommunens upphandlingsverksamhet.

Publiceringsdatum
2016-09-02

Arbetsuppgifter
I rollen som upphandlare kommer du att självständigt driva, planera och genomföra upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader samt följa upp tecknade avtal. Du kommer även att arbeta som internkonsult åt kommunens olika verksamheter, ge råd och stöd i upphandlingsfrågor samt på uppdrag genomföra specifika upphandlingar. I rollen ingår också att vara med och utveckla kommunens upphandlingsarbete och system, genomföra internutbildningar samt informera och utbilda det lokala näringslivet avseende upphandlingsfrågor.

Kommunen arbetar i upphandlingsverktyget Visma Tendsign och analysverktyget Bubo Bubo för avtalsuppföljning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av upphandlings-/inköpsarbete, gärna med erfarenhet inom offentlig sektor och av upphandlingar enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling), men det är inget krav.

Du bör ha relevant utbildning och erfarenhet inom området, gärna en akademisk utbildning inom ekonomi, juridik, eller annan utbildning och/eller erfarenhet som är relevant.

Eftersom du som upphandlare kommer att ha många kontakter krävs att du besitter en god social kompetens och en pedagogisk förmåga. Vidare är du drivande, strukturerad och har lätt för att få saker gjorda.
Du ska ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska språket i såväl tal som skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Körkort B krävs.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kristinehamn kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Intervjuer beräknas hållas i vecka 38-39

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Kristinehamn kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. , upphör: 2017-11-30 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-18
Ange följande referens när du ansöker: A604832
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristian Jeppsson, Upphandlingschef 0550-88029 kristian.jeppsson@kristinehamn.se
Therese Alstad, Vision 0550-85842 therese.alstad@kristinehamn.se

Facklig kontakt
Hans Hjelm, SACO 0550-88025

Företag
Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen
Kungsgatan 30
68184 Kristinehamn

Kontorsadress
Kungsgatan 30 68184 Kristinehamn

Jobbnummer
3026423

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen: