Upphandlare
Åklagarmyndigheten Huvudkontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2016-08-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2021-05-26) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Huvudkontoret i Stockholm,
Sollentuna,
Uppsala,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på
www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.
ÅM-A 2016/1066
Till huvudkontoret i Stockholm söker vi en upphandlare.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 300 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle - oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Din viktiga vardag
Du möter en modern och platt organisatio n, med fokus på det goda ledarskapet, där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du goda möjligheter till utveckling och att skapa balans mellan arbete och fritid.
Om arbetet
Tjänsten är placerad på ekonomiavdelningen som bland annat ansvarar för myndighetens upphandlings- och inköpsfrågor. Du kommer ingå i ett team med andra upphandlare som arbetar i nära samverkan med övriga delar av organisationen.
Som upphandlare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara att
planera och genomföra upphandlingar inom ramen för lagen om offentlig upphandling (LOU) förvalta och följa upp ingångna avtal delta i arbetet med e-handel och hantera prislistor m.m. i samband med leverantörsanslutningar medverka i utvecklingsarbete, utbildningsinsatser och utveckla våra processer för upphandling och inköp ge stöd och råd till verksamheten i upphandlingsfrågor
Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför myndigheten.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi eller juridik. Erfarenhet av arbete med upphandling och inköp. Mycket god kunskap om lagar och förordningar som gäller offentlig upphandling. Goda kunskaper i att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet från arbete med e-handel.
Erfarenhet av arbbete inom offentlig verksamhet samt upphandlingsverktyget Visma TendSign är meriterande.
Du tycker det är roligt att samarbeta med andra, har ett konsultativt arbetssätt och gillar att arbeta i ett högt tempo. Arbetet kräver god social förmåga och servicekänsla. Du är initiativrik, strukturerad och har ett affärsmässigt förhållningssätt. Du kan företräda myndigheten inom ditt ansvarsområde både internt och externt och bidra till att myndighetens upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt.
Om anställningen
En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Vi tillämpar provanställning i 6 månader.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100% 6 månader provanställning
Publiceringsdatum2016-08-15ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Billfalk Åkerlund, facklig kontaktperson Saco-S 070-315 56 38
Pia Tanttu, facklig kontaktperson ST 010-562 54 37
Sofia Forsberg, personalhandläggare 010-562 50 48
Ulf Ållebrand, ekonomidirektör 010-562 51 30
FöretagÅklagarmyndigheten Huvudkontoret
AdressÅklagarmyndigheten Huvudkontoret
Box 5553
11485 Stockholm
KontorsadressÖstermalmsgatan 87 C
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2991900
Observera att sista ansökningsdag har passerat.