Upphandlare
Orust Kommun, Kommunstyrelseförvaltningens Stab / Inköpar- och marknadsjobb / Orust
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Orust,
Stenungsund,
Lilla Edet,
Uddevalla,
Lysekil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Orust Kommun, Kommunstyrelseförvaltningens Stab i Orust Publiceringsdatum2016-07-21Referensnummer för detta jobbKS 2016:1242
Placering
Kommunstyrelseförvaltningens stab
Om arbetsplatsen
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. Kommunen har drygt 15 000 invånare men på sommaren mångdubblas antalet.
Orust kommun utsågs nyligen av Karriärföretagen till en av Sveriges 100 mest spännande arbetsgivare inom offentlig sektor.
Orust kommun vill förstärka med ytterligare en upphandlare.
Vi söker dig som vill ta ansvar för kommunövergripande upphandlingar samt större upphandlingar inom förvaltningsområde samhällsutveckling. Du ska också vara ett stöd vid förvaltningsspecifika upphandlingar och samarbeta med andra upphandlande myndigheter och inköpscentraler. Du blir en av tre medarbetare som arbetar med kommunens inköpsprocess. Du tillhör ekonomienheten som är kommunens centrala stöd- och ledningsfunktion inom ekonomi och upphandling och rapporterar till ekonomichefen.
Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet inom olika varu- och tjänstekategorier samt entreprenader.
Du kommer självständigt och i grupp upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering tillsammans med sakkunniga beställare. Uppföljning och vård av avtal samt rådgivning internt i organisationen är också en del av uppdraget.
Du förväntas hantera överprövningar samt bistå med rådgivning till organisationen i leverantörstvister. Du ska bistå med ett juridiskt perspektiv på det arbete som genomförs på enheten.
I ditt uppdrag ingår också att bidra till att utveckla kommunens inköpsprocess samt enhetens övriga mål, arbetssätt och metoder.
Kvalifikationer/personliga egenskaper
Vi söker dig som har en relevant högskoleexamen och erfarenhet inom offentlig upphandling/inköp eller annan utbildning/erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av entreprenadupphandlingar (AF AMA) samt entreprenadrätt och standardavtal (AB 04, ABT 06, ABK 09).
För att trivas i rollen, tror vi att du är handlingskraftig, innovativ, strukturerad, ansvarsfull och har en god analytisk förmåga. Du gillar att ha många uppgifter på gång samtidigt. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, är en god kommunikatör och har datorvana.
Du är serviceinriktad och kan skapa förtroende och goda relationer genom ett konsultativt arbetssätt. Du har en ifrågasättande inställning och en hög integritet.
Övriga upplysningar
Det är önskvärt att du bifogar ett exempel på en upphandling som du genomfört.
Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder ett utvecklande arbete i ett trivsamt arbetsklimat.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Tillträdesdag.
Snarast.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Individuell lönesättning, ange löneanspråk.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: KS 2016:1242
KontaktSusanne Ekblad, Ekonomichef 0304-33 42 82
Gabriella Glimstedt, Upphandlare 0304-33 42 35
Kontakperson nås per telefon efter 1 augusti.
Facklig kontaktFackliga företrädare nås via kommunens växel 0304-33 40 00
FöretagORUST KOMMUN, Kommunstyrelseförvaltningens Stab
AdressORUST KOMMUN, Kommunstyrelseförvaltningens Stab
47380 HENÅN
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0304-33 40 00
Jobbnummer 2962796
Observera att sista ansökningsdag har passerat.