Upphandlare

Avesta kommunkansli / Inköpar- och marknadsjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avesta kommunkansli i Avesta

Något fantastiskt händer i Avesta!
Avesta kommun är mitt inne i ett stort utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. Med envishet, målmedevetenhet och uthållighet har vi nått våra delmål med lysande resultat. Vi är halvvägs mot vårt stora mål: År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt. Tänka annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans - vill du vara med?

I kommunerna Avesta, Skinnskatteberg och Norberg har vi sedan 2006 ett samverkansarbete i upphandlingsfrågor. Vi är en gemensam enhet som ansvarar för upphandlingar av ramavtal och separata objekt gällande varor tjänster och entreprenader.

Upphandlingsenheten är placerad i Avesta kommun och är idag organiserad under Ekonomiavdelningen vid Kommunkansliet.
Vår arbetsplats är en plats där man trivs, utvecklas och har roligt tillsammans! Vi har ett gott samarbetsklimat med hög service till våra uppdragskommuner, dess förvaltningar och bolag, samt goda relationer till leverantörer.

Söker Du ett omväxlande och utvecklande arbete med stor samhällsnytta? Då är det här något för dig!

Publiceringsdatum
2016-07-15

Arbetsuppgifter
Du kommer ingå i ett upphandlingsteam som idag består av två upphandlare, en avtalscontroller samt en upphandlingschef. Du kommer där att ersätta en av våra upphandlare. På arbetsplatsen finns också en redovisningsenhet med sju ekonomer.

I rollen som upphandlare ingår att handlägga upphandlingar eller andra uppdrag inom vårt område enligt lagen om offentlig upphandling (LOU). Du arbetar i nära samverkan med våra uppdragsgivare där sakkunniga från verksamheten deltar.
Du är projektledare och arbetar med flera upphandlingar parallellt, samt har ett brett kontaktnät såväl internt som externt.

Du ska vara rådgivare och bollplank för verksamheten och kollegor i upphandlingsfrågor samt att på uppdrag arbeta som internkonsult åt kommunernas och bolagens olika verksamheter. Det innebär att ge råd och stöd i upphandlingsfrågor samt på uppdrag genomföra specifika upphandlingar.

Du deltar även i utvecklingen av upphandlingsarbetet med elektronisk handel och effektiva arbetsprocesser.

Kvalifikationer
Du som söker ska ha lämplig akademisk utbildning inom ekonomi, juridik, teknik, upphandling eller motsvarande erfarenheter som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

För tjänsten krävs erfarenhet av offentlig upphandling eller strategiskt inköp.
Goda kunskaper i LOU är meriterande, likaså är erfarenhet av att leda projekt.
Kunskap om entreprenadupphandlingar är ett önskemål.

I den här tjänsten är det viktigt att du har ett stort intresse för affärer, är serviceinriktad och tycker om att träffa människor. Det är också viktigt att du har hög integritet och är professionell i dina arbetsrelaterade relationer.

I den här rollen måste du också ha förmåga att självständigt ansvara för att strukturera upp och driva dina arbetsprocesser men också vara lyhörd och ha god samarbetsförmåga.

Övriga personliga egenskaper som värderas högt är att du är noggrann, analytiskt och har förmåga att leverera resultat på överenskommen tid.

Du ska kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift, god datorvana är ett krav, förutom de vanliga ord- och kalkylprogrammen bör du även ha kunskap inom presentationsteknik.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-06
Ange följande referens när du ansöker: C7315/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Siw Karlsson, Ekonomichef siw.karlsson@avesta.se
Anna Lundh, Rekryterare 0226-64 53 38

Företag
Avesta kommunkansli

Adress
Avesta kommunkansli
Corneliusgatan 16
77481 Avesta

Kontorsadress
77481 Avesta

Jobbnummer
2955476

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avesta kommunkansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avesta kommunkansli: