Upphandlare

Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner / Inköpar- och marknadsjobb / Stenungsund
2016-07-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2018-05-16) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner i Stenungsund

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun, är en expanderande kustkommun med ca 25000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord

I sektor stödfunktioner ingår Personal, Ekonomi, Kansli, Information & teknik, Näringsliv, Måltid, Folhälsa och Lokalresursplanering.
I Stenungsunds kommun ligger upphandlingsenheten inom ekonomifunktionen. Upphandlingsenheten ansvarar för kommunövergripande upphandlingar samt som stöd vid specifika upphandlingar. Vi samarbetar även med andra upphandlande myndigheter. Vi är en liten arbetsgrupp med hög kompetens som arbetar nära varandra. Vi har ett öppet klimat där du alltid kan få hjälp och stöd från både kollegor och chef. Hos oss känner du dig välkommen, trygg och inspirerad!

Publiceringsdatum
2016-07-06

Arbetsuppgifter
Som upphandlare i Stenungsunds kommun är du en strategisk och viktig medarbetare i anskaffningsprocessen. Du arbetar från marknadsanalys, upprättande av kravspecifikation tillsammans med kravställare till färdigt förfrågningsunderlag och publicering av upphandling, samt utvärdering och avtalsuppföljning. Du kommer att genomföra konkurrensutsättningar från ramavtal och upphandlingar för kommunens verksamheter, bolag och samverkanspartners i nära samarbete med uppdragsgivare. Upphandlingarna genomförs på ett affärsmässigt och effektivt sätt med fokus på det som skapar mervärde för kommunens verksamhet.
Upphandlingsenheten är inne i ett förändringsskede som kännetecknas av ständiga förbättringar och nytänkande där du kommer beredas stora möjligheter till delaktighet och egen utveckling.

Kvalifikationer
Bakgrund
Vi söker dig som har relevant högskoleexamen, och/eller erfarenhet inom offentlig upphandling/ inköp eller annan utbildning som tillsammans med arbetslivserfarenhet bedöms som likvärdig. Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet av offentlig upphandling och goda kunskaper om lagstiftning som reglerar offentlig upphandling (LOU/LUF ). Har du erfarenhet och/eller intresse av att arbeta med IT-upphandlingar är det meriterande.

Kvalifikationer
Eftersom arbetet är serviceinriktat krävs det att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga samt att du trivs med ett konsultativt arbetssätt. Vi förutsätter att du har en affärsmässig och analytisk förmåga samt är utvecklingsintresserad och kreativ. Vidare har du hög integritet, är strukturerad, pedagogisk och noggrann. I arbetet ingår självständig kontakt med kommunens leverantörer, varför förhandlingsvana är meriterande. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift samt har god datavana.

ÖVRIGT
Intervjuer planeras hållas i början av vecka 34.
Kontaktperson nås per telefon och mail från och med 2016-08-10.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-18
Ange följande referens när du ansöker: A593387
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida Sundvakt, Upphandlingschef 0303-732670 ida.sundvakt@stenungund.se

Facklig kontakt
De fackliga förbunden nås via kommunens växel 0303-73 00 00

Företag
Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner

Adress
Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner
Strandvägen 15
44482 Stenungsund

Kontorsadress
44482 Stenungsund

Jobbnummer
2942882

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner: