Upphandlare

Sollentuna Kommun Inköpsenheten / Inköpar- och marknadsjobb / Sollentuna
2016-04-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2018-01-09) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Inköpsenheten i Sollentuna

Sollentuna kommun växer med cirka 1000 personer varje år och har 70 000 invånare. Vi arbetar för att ge våra boende och företagare bästa möjliga service. Sollentuna kommun har 2 500 kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar med att driva och utveckla kommunen. Hos oss hittar du intressanta och varierande jobb med goda utvecklingsmöjligheter.

Inköpsenheten är en kommungemensam resurs med uppgift att svara för kommunens upphandlingsverksamhet enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU). Inköpsenheten består av åtta personer och ingår organisatoriskt i ekonomiavdelningen, som är en avdelning inom kommunledningskontoret.

Med anledning av att inköpsenheten utökas med ytterligare en medarbetare söker vi dig som gillar ett omväxlande arbete med mycket kontakter såväl inom kommunen som med leverantörer. Arbetsuppgifter Inköpsenheten arbetar med kommunövergripande ramavtalsupphandlingar och på uppdrag med objektsupphandlingar av skiftande slag. Arbetet utförs med interna uppdragsgivare inom den kommunala förvaltningen. Du kommer att ansvara för upphandling av ramavtal och som upphandlingsspecialist driva olika upphandlingsprojekt i samverkan med kommunens övriga verksamheter. Aktuella upphandlingsområden omfattar både varor och tjänster och entreprenader. Kompetenskrav Erfarenhet av upphandlings-/inköpsarbete i offentlig eller privat sektor är ett krav. Du har relevant akademisk utbildning eller likvärdig eftergymnasial utbildning inriktad mot upphandling eller på annat sätt erhållit motsvarande erfarenhet i offentlig eller privat sektor. Är du en upphandlare med kunskap om lagar och regler för upphandling inom offentlig verksamhet är Du välkommen till oss.

Erfarenhet från upphandling av städtjänster är extra meriterande.

Du är dessutom initiativrik, positiv, självgående och drivande. Du förstår vikten av flexibilitet och lyhördhet för att möta verksamhetens behov. Vi söker dig som trivs med att samarbeta och kommunicera med människor såväl inom kommunen som med leverantörer. Vi erbjuder Du får ett intressant och utmanande arbete i en spännande organisation där Du också kommer att medverka till att utveckla och arbeta strategiskt med upphandlingsverksamheten i kommunen.

Heltid, tillsvidareanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Tillträde, enligt överenskommelse.

\xA0

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-04-22

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lill Sandberg, Inköpschef 08-579 215 96

Företag
Sollentuna Kommun Inköpsenheten

Adress
Sollentuna Kommun Inköpsenheten
Allfarvägen 32
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs torg 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2801223

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun Inköpsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun Inköpsenheten: