Upphandlare

Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
2015-12-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2016-04-12) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen i Helsingborg

Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.

Inköps- och upphandlingsenheten vid Helsingborgs stad söker en upphandlare till den centrala inköps- och upphandlingsenheten, enheten består idag av 14 medarbetare varav 7 medarbetare tillhör upphandlingsteamet. Enheten leder, samordnar och utvecklar stadens inköps- och upphandlingsverksamhet. Enheten har processansvar för hela inköpsprocessen, det finns en uttalad ambition att se till helheten med ett fokus på förberedelser och analyser samt uppföljning.

Publiceringsdatum
2015-12-01

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av:
• Att självständigt förbereda och analysera avtalsområden
• Att som processledare självständigt genomföra upphandlingar
• Att självständigt hantera och bevaka avtalsområden

Kvalifikationer
Vi söker dig som har talang och intresse för inköps- och upphandlingsområdet. Du kan vara upphandlare idag men du kan också exempelvis nyligen ha genomgått en YH-utbildning inom inköp eller upphandling. Om din erfarenhet av inköp och upphandling är begränsad är vi beredda att låta dig växa in i jobbet. Oavsett bakgrund så förväntar vi oss att du har goda meriter i form av referenser från tidigare anställningar. Det är viktigt att du har ett intresse för att jobba med hela inköpsprocessen där stort fokus läggs på förberedelse och uppföljning, det är meriterande om detta intresse kan styrkas med arbetserfarenhet.
Dina personliga egenskaper och din utvecklingspotential är viktiga för oss. Egenskaperna vi söker hos dig innefattar en väl utvecklad kommunikativ förmåga med ett nyanserat språk Vidare har du förmåga att värdera underlag, uppfattningar och omständigheter och utifrån detta ta ställning och fatta beslut. Du är resultatorienterad, analytisk och ser lösningar och alternativa möjligheter. Vidare har du en utvecklad förmåga att skapa och upprätthålla goda kontakter med servicerollen i centrum.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i
Vid rekryteringen kan tester och registerkontroll förekomma.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Aditro Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Aditro Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Aditro Recruit 0771-704 704.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-17
Ange följande referens när du ansöker: A523346
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Henrik Karlsson, Inköpschef 042-10 50 59
Susanne Hylander, Teamsamordnare 042-10 52 26

Facklig kontakt
Cecilia Elmberg, SACO 042-10 53 45
Robert Lexeklint, VISION 042-10 51 95

Företag
Helsingborgs stad, STADSLEDNINGSFÖRVALTNINGEN

Adress
Helsingborgs stad, STADSLEDNINGSFÖRVALTNINGEN
25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
2555498

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen: