Upphandlare

Luleå kommun, Ekonomikontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Luleå
2015-11-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2016-12-19) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Luleå kommun, Ekonomikontoret i Luleå

Luleå är norra Sveriges hjärta med storstadens utbud och småstadens närhet, universitetets kraft och näringslivets nytänkande. En riktig vinterstad med vita vidder och en somrig skärgårdsstad som toppar solligan år efter år. Luleå växer och vi blir allt fler Luleåbor.

Luleå kommun upphandlar årligen varor och tjänster för ca 1,2 mdr och inköpsavdelningen är organiserad i kommunledningsförvaltningen. Inköpsavdelningen har ett helhetsperspektiv över kommunens inköpsprocess. I vårt arbete ingår det att aktivt effektivisera inköpsprocessen genom att utveckla våra metoder och arbetssätt genom att använda elektroniska system för en rationell hantering. Idag arbetar vi med en fullt elektronisk upphandlingsprocess, väl utbyggd e-handel och elektroniska analysverktyg för uppföljning.

Inköpsavdelningen har 9 anställda och arbetar taktiskt och strategiskt med inköp inom alla kommunens verksamhetsområden. Vi kompletterar varandra genom olika spetskompetenser såsom strategisk inköpare, upphandlare, inköpscontroller, systemförvaltare och utvecklare. Vi vill vara en ständigt utvecklande och kompetent inköpsfunktion som tar ansvar för helheten som jobbar för hållbara och goda affärer på ett enkelt sätt!

Nu söker vi en upphandlare, med god förmåga att se hela affären!

Vi välkomnar medskapande medarbetare med egna idéer och kreativitet som vill arbeta i ett öppet och lärande klimat.

Publiceringsdatum
2015-11-05

Arbetsuppgifter
Som upphandlare gör du goda och hållbara affärer åt Luleå kommun och våra bolag. Du arbetar nära verksamheterna genom att göra behovs- och marknadsanalyser, utföra upphandlingar och se till att kommunens inköp sker på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt.
Som upphandlare kommer du självständigt att fungera projektledare och du har en nära dialog med leverantörer och kommunens verksamheter.
Inköpsavdelningen är aktiv i sitt förändringsarbete, vilket innebär att det finns stora möjligheter att påverka metoder och arbetssätt. Vi förväntar oss att du vill arbeta proaktivt och det är självklart för oss att alltid verka för kontinuerliga förbättringar.
Vi kan erbjuda många varierande arbetsuppgifter i en engagerad, medskapande och positiv arbetsmiljö.

Hos oss får du:
En arbetsplats som värdesätter medskapande.
Individuell lönesättning.
Flexibel arbetstid som bidrar till en bättre balans i livet.
Kontinuerlig kompetensutveckling internt och externt.
Friskvårdssubvention som en del i hälsosatsningar.
Ta del av personalstiftelsens anordnade resor, aktiviteter, mm.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• akademisk utbildning inom teknik, ekonomi, juridik eller annan relevant utbildning motsvarande minst 180 hp.
• minst 1 år dokumenterad erfarenhet av upphandling inom ramen för LOU eller LUF.
• mycket goda datakunskaper och erfarenhet av elektroniska upphandlingssystem.
• mycket god förmåga att formulera dig på svenska i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som:
• är nyfiken och har ett tydligt kund- och affärsfokus
• är en effektiv problemlösare med ett analytiskt och strukturerat arbetssätt där du trivs att arbeta självständigt, tillsammans med andra och ibland i rollen som projektledare
• tycker om att förhandla och uppnå bra lösningar för kommunen och våra leverantörer
• är utåtriktad, en god kommunikatör, lyhörd och skicklig på att leverera genom andra

Din samarbetsförmåga liksom talang för att skapa goda relationer och nätverk blir avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen som upphandlare.

Vi kommer att lägga stor vikt utifrån dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns gemensamma värdegrund där Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens är ledorden.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet.

Du söker jobb hos oss via ett elektroniskt ansökningsformulär. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Har du frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV kontakta www.offentligajobb.se eller 0771-704 704.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-19
Ange följande referens när du ansöker: A506089
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Breheim, Inköpschef 0920-45 31 40

Facklig kontakt
Åsa Flemström, Vision 0920-45 31 24

Företag
Luleå kommun, Ekonomikontoret

Adress
Luleå kommun, Ekonomikontoret
Rådstugatan 11, 97185 Luleå
97185 LULEÅ

Kontorsadress
97185 Luleå

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2513700

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Luleå kommun, Ekonomikontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Luleå kommun, Ekonomikontoret: