Upphandlare

Falkenbergs kommun / Administratörsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun i Falkenberg, Laholm, Hylte eller i hela Sverige

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

Publiceringsdatum
2015-10-16

Arbetsuppgifter
Falkenbergs kommuns upphandlingsenhet tillhör kanslienheten inom kommunstyrelseförvaltningen, och är kommunens centrala funktion för upphandling av varor och tjänster. Upphandlingsenheten söker nu en junior upphandlare som kommer att vara en av enhetens fyra medarbetare.

Arbetsuppgifterna består av framtagande av förfrågningsunderlag, annonsering, kvalificering, utvärdering, upphandlingsrapporter, tilldelningsbeslut, avtalsförlängningar, avtalsuppföljningar, prisjusteringar och uppdatering av avtalsdatabasen. En stor del av upphandlingsenheten verksamhet består av service och rådgivning till kommunens förvaltningar och bolag i diverse inköps- och upphandlingsfrågor.

Som junior upphandlare kommer du inledningsvis att bistå enhetens upphandlare i upphandlingar och sköta en del av enhetens administration. Vartefter du själv får fördjupad kunskap och erfarenhet kommer du att själv genomföra upphandlingar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som inriktat dig på upphandling och vill utvecklas inom området. Du ska ha relevant högskoleutbildning eller motsvarande KY-utbildning inom inköp/upphandling. Tidigare erfarenhet av upphandlingsarbete är meriterande.

Det är viktigt att du är självgående och har ett strukturerat arbetsätt för att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Då arbetsuppgifterna ställer höga krav på kvalitet och affärsmässighet är det en förutsättning att du är noggrann och har god förståelse för och kan tillämpa ekonomiska principer. Det är även viktigt att du har en god analytisk förmåga, såväl språklig som ekonomisk.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-04
Ange följande referens när du ansöker: A509321
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Pettersson, administrativ chef 0346-88 62 40
Samer Mahra, Chefsupphandlare 0346-88 50 22
Niklas Axell, Upphandlare 0346-88 61 48

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0346-886000

Företag
Falkenbergs kommun

Adress
Falkenbergs kommun
Nygatan 34
31180 FALKENBERG

Kontorsadress
Nygatan 34 31180 FALKENBERG

Jobbnummer
2482413

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun: