Upphandlare

Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli i Stockholm

***** Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? *****
Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.

Diarienummer ÅM-A

Åklagarmyndigheten söker en kvalificerad upphandlare med intresse för goda affärer.

Som upphandlare kommer du att självständigt driva kvalificerade upphandlingar av varor och tjänster. Det innefattar förberednade och genomförande av upphandlingar, förhandling samt avtalsförvaltning. I arbetet ingår även att analysera och följa upp genomförda upphandlingar, medverka i förbättringsarbete inom funktionen samt hålla interna utbildningar i inköps/upphandlingsfrågor. Upphandlingarna genomförs ofta i projektform med upphandlaren som projektledare.

I uppgifterna ingår även att ge stöd och råd till chefer och andra inom myndigheten. Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför myndigheten vilket ställer stora krav på din samarbetsförmåga.

Vi arbetar i upphandlignssystemet TeddSign och håller på att införa elektronisk handel, vilket innebär att vi förutom att förenkla och strukturera vårt interna arbete också tagit ett steg mot att underlätta för leverantörer att lämna anbud till oss.

Upphandlignsfunktionen är en del av Åklagarmyndighetens ekonomiavdelning och placeringen är vid Riksåklagarens kansli i Stockholm.

Vi söker dig med

• relevant högskoleutbildning t.ex. ekonomi eller juridik
• erfarenhet av inköp och upphandlingar
• erfarenhet av att arbeta affärsinriktat både strategiskt och operativt med inköp/upphandlingar
• dokumneterad vana att arbeta i stora projekt med många aktörer
• god kunskap om lagar och förordningar som gäller offentlig upphandling
• goda kunskaper i att uttrycka dig i tal och skrift
• goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, framförallt Excel 

Du tycker det är roligt att samarbeta med andra, har ett konsultativt arbetssätt och gillar att arbeta i ett högt tempo. Arbetet kräver god social förmåga och servicekänsla. Du är initiativrik och har ett affärsmässigt förhållningssätt. Du kan företräda myndigheten inom ditt ansvarsområde både internt och externt och bidra till att myndighetens upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt.

I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna.

Vi tillämpar provanställning.

För mer information vänligen kontakta ekonomidirektör Gunilla Bruun 010-562 51 27, 070-707 37 03, upphandlignsansvarig Ann-Christine Kalén 072-232 69 06 (under perioden 2013-07-29--08-07) eller tf biträdande personaldirektör Margareta Sandholm 010-562 50 75. Facklig företrädare är Sara Malmhester Jusek och Linda Liljebert, ST båda nås via vår växel 010-562 50 00.

Vi eftersträvar mångfald och en jämn könsfördelning.  

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2013-08-05

Arbetstider och omfattning
Provanställning

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-08-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Bruun 010-562 51 27, 073-707 37 03
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST 010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör 010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek 010-562 50 18

Företag
Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli

Adress
Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli
Box 5553
11485 Stockholm

Jobbnummer
1617131

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åklagarmyndigheten Riksåklagarens kansli: