Upphandlare

Stockholms stad; Personal- och Administrativa avdelningen / Juristjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad; Personal- och Administrativa avdelningen i Stockholm

Stockholms Stad
Fastighetskontoret
Personal- och Administrativa avdelningen

Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Fastighetskontoret i Stockholms stad förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd som består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottsanläggningar, slott och herrgårdar till konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även saluhallar, salutorg och partihandelsområden, bergrum och brandstationer samt lantegendomar (skog, mark och gårdar) utanför kommungränsen. Fastighetskontoret har en omsättning på ca en miljard kronor. Vi är cirka 130 medarbetare och verksamheten är organiserad i en stab och fyra olika avdelningar.

För att förstärka vår juridik- och upphandlingsfunktion inom avdelningen verksamhetsstöd söker vi nu en upphandlare.

Som upphandlare inom Stockholms stad blir du en del av ett välutvecklat nätverk inom en av landets största upphandlande organisationer. Inom Stockholms stad finns bra möjligheter att vidareutvecklas inom upphandlingsområdet.

1 plats(er). Upphandlare
Du kommer att vara ett operativt stöd i upphandlingsfrågor vid objektsupphandlingar både för vana projektledare och mindre vana upphandlare. Under året kommer fastighetskontoret att upphandla nya ramavtal inom ett 25-tal kategorier, ett projekt i vilket du som upphandlare kommer att ha en aktiv roll. Du kommer även att få genomföra ett flertal upphandlingar på egen hand. Som upphandlare kommer du att medverka i hela upphandlingsprocessen från behovs- och marknadsanalys till uppföljning av avtal. Arbetet innebär många interna och externa kontakter. Du kommer i stor omfattning arbeta med medarbetare inom samtliga av kontorets avdelningar och mot externa konsulter. Du kommer även vara en av kontorets kontaktpersoner gentemot våra ramavtalade leverantörer.

I arbetsuppgifterna ingår också att administrera kontorets beställningssystem och avtalsdatabas.
Andra viktiga arbetsuppgifter är att tillsammans med övriga medarbetare informera och utbilda om LOU samt utveckla upphandlingsverksamheten och implementera nya rutiner.

Du kommer att arbeta nära kontorets inköps- och upphandlingsansvarig samt kontorets två jurister. Operativt kommer du att jobba i nära samarbete och vara ett aktivt stöd för projektledare, enhetschefer och övriga upphandlande företrädare för verksamheten.

En van upphandlare med några års erfarenhet företrädesvis från kommun, stat eller landsting.

Vi söker dig som har:
• högskoleutbildning gärna inom juridik eller ekonomi eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt,
• djupa kunskaper och dokumenterad erfarenhet från LOU och gärna kunskap inom entreprenad-juridikens standardavtal,
• lätt att uttrycka dig både i tal och skrift i det svenska språket,
• goda IT-kunskaper , främst av Office-paketet.

Du är också en fördel om du har erfarenhet av inköp från privat sektor.

Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Som person har du lätt för att kommunicera och skapa goda relationer. Du är lyhörd, analytisk och strukturerad samt har förmåga att se helheten. I den här rollen är det också viktigt att du är en person som är driven och har hög stresstålighet.
Varaktighet: Tillsvidare.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Inköps- och upphandlingsansvarig Markus Buråker ,08-508 276 20

Ira Lagercranz, Saco, 08-508 276 12 (facklig)
Birgitta Andersson, Saco, 08-508 284 45 (facklig)
Lillemor Öhman, Vision, 08-508 271 55 (facklig)

Tillträde: Efter överenskommelse.

Publiceringsdatum
2012-01-17

Arbetstider och omfattning
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-12
Ansökan skickas till:
Personal- och Administrativa avdelningen
Ange följande referens när du ansöker: 2.4.1-024/2012
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Stockholms stad; Personal- och Administrativa avdelningen

Adress
Stockholms stad; Personal- och Administrativa avdelningen
Fastighetskontoret

Jobbnummer
1130978

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad; Personal- och Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad; Personal- och Administrativa avdelningen: