Upphandlare

Strängnäs kommun, Administrativa enheten / Inköpar- och marknadsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Administrativa enheten i Strängnäs

Strängnäs kommun är en dynamisk idyll mitt i den expansiva Mälardalen. Här förenas småstadens charm och personlighet med närheten till storstadens utbud. Kommunens 32 0000 invånare bor i attraktiva tätorter som Mariefred, Stallarholmen, Strängnäs och Åkers styckebruk, var och en med sin rika historia och unika karaktär, eller i mindre orter med landsbygdskaraktär.
Är Du intresserad av att bli en del av ett resultatinriktat team och att arbeta med offentlig upphandling i en växande kommun med fokus på utveckling och ständiga förbättringar?
Juridik och uppdragsenheten är en del av kommunens kommunledningskontor och består idag av sex personer. Enhetens upphandlingsfunktion samordnar och genomför upphandlingar samt lämnar råd och information i upphandlingsfrågor inom hela kommunen. Funktionen driver upphandling som en strategiskt viktig resurs för att öka fokus på den goda affären, främjande kvalitet, innovation och hållbar utveckling. Enheten ansvar även för kommunens arbete med elektronisk handel.
Enhetens upphandlingsfunktion utgörs idag av en upphandlare samt en systemförvaltare för kommunens e-handelssystem som tillsammans driver och utvecklar upphandlings- och inköpsverksamheten med målet att vara en spjutspets i den offentliga upphandlingen.
Vi söker nu ytterligare en upphandlare till vårt team!

Publiceringsdatum
2010-06-21

Arbetsuppgifter
Som upphandlare kommer Du att självständigt ansvara för kvalificerade upphandlingar av både varor och tjänster. Du kommer att planera, leda och genomföra upphandlingar från behovsanalys till avtalsuppföljning. I Din roll ingår även att arbeta med uppföljning av inköp samt avtal och att arbeta med information, utbildning, råd och stöd till medarbetarna i kommunen.
Fokus ligger på att utveckla och effektivisera upphandlingsverksamheten genom ständig förbättring av rutiner, verktyg och standardiserade arbetssätt.
Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför organisationen vilket ställer stora krav på samarbetsförmåga och ett kommunikativt förhållningssätt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk bakgrund med adekvat inriktning och/eller inköparutbildning. Erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling eller inköps- och avtalsverksamhet är meriterande.
Arbetssituationen är ofta komplex och kräver en mycket god ordning samt förmåga att parallellt hantera olika uppgifter. Du ser utmaningen i en tempofylld arbetssituation med höga målsättningar. Du trivs naturligtvis med att arbeta självständigt såväl som en del av ett team. Du har lätt för att samarbeta med andra människor och har även god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, eftersom arbetet innefattar många kontakter på skilda nivåer inom kommunen och med externa intressenter.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillträde snarast Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-07-04
Arbetsplats: Administrativa enheten
Ange följande referens när du ansöker: 139/10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Oscar Arnell, 0152-29157
Birgitta Karlsdotter, 0152-292 51

Facklig kontakt
Inger Jansson, 0152-29191
Charlotte Wagner, 0152-296 38

Företag
Strängnäs kommun, Administrativa enheten

Adress
Strängnäs kommun, Administrativa enheten
64580 STRÄNGNÄS

Jobbnummer
681174

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Administrativa enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Administrativa enheten: