Upphandlare

Landstinget Kronoberg, Landstingsservice Kronoberg / Inköpar- och marknadsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Kronoberg, Landstingsservice Kronoberg i Växjö, Ljungby eller i hela Sverige

Landstinget Kronoberg är det lilla landstinget med de stora möjligheterna. Vi erbjuder hälso- och sjukvård med hög kvalitet och god tillgänglighet. Tillsammans bidrar vi till att nå visionen om ett gott liv i ett livskraftigt län.
Som upphandlare blir du anställd på Servicecentrum som är en organisation med sju verksamhetsområden - ekonomi, personal, IT, kost och restauranger, landstingsfastigheter, lokalvård samt upphandling. Totalt arbetar 540 medarbetare inom centrumet.
Verksamhetsområdet upphandling svarar för Landstingets upphandling av varor och tjänster, varuförsörjning via elektronisk handel samt övergripande logistikfrågor. I genomsnitt uppgår upphandlingsvolymen till ca 450 milj kr/år. Inom avdelningen arbetar för närvarande ca 16 personer.
Vi söker nu en kvalificerad upphandlare inom områdena varuförsörjning (sjukvård) och livsmedel. Arbetet kan, beroende på arbetsbelastningen inom avdelningen, komma att förändras och omfatta även andra upphandlingsområden.
Vi arbetar i trivsamma och nyrenoverade lokaler på Sigfridsområdet i Växjö. Mer information om Vo Upphandling finns på landstingets hemsida.
Vi har avtal med Medflyttarakademien som Du gärna får kontakta. Telefon 0470-777 818 eller se www.medflyttarakademien.com.

Publiceringsdatum
2010-03-09

Arbetsuppgifter
Som upphandlare i Landstinget Kronoberg erbjuder vi dig ett utvecklande och varierande arbete tillsammans med engagerade kollegor. Din uppgift blir att självständigt och affärsmässigt, i nära samarbete med arbetsgrupper från berörda verksamheter, planera och genomföra upphandlingar inom det/de aktuella upphandlingsområdena. Vidare ska du medverka till den fortsatta utvecklingen av upphandlings- och kvalitetsrutiner inom avdelningen.

Kvalifikationer
En kommersiell utbildning på högskolenivå kombinerad med några års erfarenhet av praktiskt inköpsarbete kan utgöra en bra bakgrund för tjänsten. Särskilt meriterande är erfarenhet av offentlig upphandling i kombination med erfarenhet från sjukvårdsområdet.
Du är initiativrik och målinriktad, van att arbeta självständigt och professionellt, gärna med erfarenhet av projektorienterat upphandlingsarbete. Arbetet innebär många kontakter såväl inom landstinget som med externa leverantörer. Du måste därför ha lätt för att kommunicera i tal och skrift. God samarbetsförmåga och servicekänsla är nödvändiga egenskaper för att du ska lyckas i arbetet. Du är van att arbeta med kvalificerat datorstöd/datoriserade upphandlingssystem.
Offentlig upphandling regleras i LOU (lagen om offentlig upphandling), varför kännedom om och erfarenhet av denna är önskvärd. Eftersom vi ofta samverkar med våra grannlandsting krävs körkort.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-03-29
Ange följande referens när du ansöker: SC 5/10
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Siw Hultberg, 0470-586327
Rolf Robért, 0470-586283

Facklig kontakt
Petra Järnström, 0470-586248
Ingrid Hakamäki, 0470-589290

Företag
Landstinget Kronoberg, Landstingsservice Kronoberg

Adress
Landstinget Kronoberg, Landstingsservice Kronoberg
Ingelstadsvägen 9
35188 Växjö

Jobbnummer
602885

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Kronoberg, Landstingsservice Kronoberg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Kronoberg, Landstingsservice Kronoberg: