Upphandlare

Stadskontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Jönköping
2010-01-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2014-03-06) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stadskontoret i Jönköping

Upphandlingsenheten, Rådhuset, Jönköping
Är du intresserad av att arbeta med offentlig upphandling i en kommun där det händer mycket och framtidstron är stark? Jönköpings kommuns upphandlingsenhet ansvarar för upphandlingg för kommunens förvaltningar samt för upphandlingssamordning med grannkommuner och kommunala bolag. Vi arbetar med kommunövergripande ramavtalsupphandlingar, samt på uppdrag med objektsupphandlingar av skiftande slag. Vi har även ett väl utvecklat upphandlingssamarbete med ytterligar två kommuner och ett tjugotal kommunala bolag samt Svenska Kyrkan. Som stöd i upphandlingsarbetet använder vi oss av ett webbaserat upphandlingssystem, och har påbörjat arbetet med elektronisk handel. Vår uppgift är att utveckla och strategiskt hantera den sammanlagda köpvolymen som inom ramavtalsområdet uppgår till ca 1 miljard. Upphandlingsenheten har 10 anställda.
Arbetet innebär att leda, verkställa och avsluta upphandlingsprojekt i samråd med kommunens förvaltningar och bolag. Arbetsuppgifterna för denna tjänst är att utföra upphandlingar avseende exempelvis omvårdnad och sociala tjänster samt förstärka upphandlingsenheten inom IT-området. Du kommer även att jämte upphandlingschefen, ansvara för vårt systemstöd.
Som person skall du ha fallenhet för att strukturera och förhandla, ha lätt för att samarbeta och driva projekt på ett målinriktat sätt. Arbetssituationen är ofta komplex och kräver en mycket god ordning samt förmåga att parallellt hantera olika uppgifter. Jönköpings kommun har kommit mycket långt avseende elektronisk upphandling och arbetar i en modern IT-miljö med ett kraftfullt verksamhetssystem. God personlig vana av informationssystem är ett krav. Du ska ha högskolelutbildning inom något av områdena upphandling, juridik eller ekonomi. Erfarenhet av offentlig upphandling och kommersiell erfarenhet är meriterande. Värdefulla egenskaper är utåtriktad och strukturerad läggning, utpräglad samarbetsförmåga, goda IT-kunskaper, förmåga att arbeta projektinrikat samt att kunna kommunicera väl. Vi på upphandlingsenheten kommer att stödja dig på alla sätt samt ombesörja att du erhåller kompletterande utbildning till offentlig upphandlare.

Publiceringsdatum
2010-01-19

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning Tillträdesdag Snarast Heltid 0

Ersättning
Individuell lönesättning enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-02-08
Ansökan skickas till:
Stadskontoret
Inger Berggren
Rådhuset
55189 Jönköping
Ange följande referens när du ansöker: 10-04-0002
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Upphandlingschef Björn Isaksson, 036 - 10 55 01
Upphandlare, (Ombud SKTF) Göran Hallin, 036 - 10 56 40
Upphandlare, (Ombud JUSEK) Per Åkerstedt, 036 - 10 56 45

Företag
Stadskontoret

Adress
Stadskontoret
Rådhuset
55189 Jönköping

Jobbnummer
569184

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stadskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stadskontoret: