Upphandlare
Göteborgs kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
Publiceringsdatum2024-06-20ArbetsuppgifterVill du arbeta i en bred och varierande upphandlarroll? Är du redo att ta dig an spännande utmaningar och växa tillsammans med oss? Vi letar efter en nyfiken och driven offentlig upphandlare som vill ta plats i vårt positiva och engagerade team.
Här får du en central roll i upphandlingsprocessen och möjlighet att bidra till utveckling och förbättring av våra inköpsprocesser och rutiner.
Förvaltningen för funktionsstöd har centraliserat sin inköpsorganisation vilket ger oss en stark plattform att bedriva kostnadseffektiva och miljömedvetna inköp och upphandlingar som ligger i linje med staden och förvaltningens uppsatta mål. Vårt tighta team präglas av nära samarbeten, innovation och engagemang för att leverera de bästa lösningarna för våra chefer och verksamheter.
Som upphandlare på förvaltningen för funktionsstöd kommer du att arbeta på enheten inköp och upphandling. I enheten ingår medarbetare med olika befattningar såsom upphandlare, avtalscontroller och administratörer. Vi erbjuder en spännande och omväxlande roll i en kreativ miljö med ett öppet arbetsklimat.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Förvaltningsspecifika upphandlingar
• Förnyade konkurrensutsättningar och större direktupphandlingar
• Uppföljning av avtal
• Utveckling och systematiskt kvalitetsarbete av inköpsprocesser
• Stötta inköpsadministratörer i deras dagliga arbete
• Stötta chefer med deras inköp och upphandlingsbehov
• Delta i inköpsnätverk och avtalsgrupper
• Hålla i utbildningar
• Leasing
Att trivas på jobbet och att värna om en bra och hälsosam arbetsmiljö är viktigt för oss. Vi arbetar aktivt med att hitta en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Möjligheten att arbeta två dagar hemifrån per vecka finns och i perioder när det är mycket att göra kompensera med flexledighet när tempot är lugnare. Avstämningsmöten med närmaste chef sker regelbundet.
KvalifikationerVi söker dig som har en för tjänsten relevant utbildning dvs en tvåårig yrkesutbildning med inriktning upphandling eller en universitets/högskolutbildning med inriktning ekonomi. Du behöver ha arbetat minst ett år med upphandlingsrelaterade arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet samt ha en mycket bra förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du har mycket god datorvana och är van vid att arbeta i MS Office paketet.
Meriterande:
Det är meriterande om du tidigare har arbetat i en förvaltning i Göteborgs stad. Det är även meriterande om du har arbetat i e-handelssystemet Proceedo och i upphandlingsverktyget TendSign samt erfarenhet av processutveckling och van vid att arbeta via digitala möten.
Personliga kompetenser:
Som upphandlare i förvaltningen för funktionsstöd krävs det att du är skicklig på att samarbeta och att du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidar till helheten. Du har förmåga att kommunicera på ett pedagogiskt och strukturerat sätt, samt kan anpassa din kommunikation efter mottagare och situation.
Du tar eget ansvar för ditt uppdrag och känner dig trygg med att självständigt utföra dina arbetsuppgifter samt självständigt driva dina processer. Under de perioder då vi har en högre arbetsbelastning krävs det att du behåller fokus på ditt uppdrag samt mot uppsatta mål och tidsplaner. Vi ser gärna att du trivs med att jobba med processutveckling och har inställningen att ingen dag är den andra lik.
Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team!
ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Heltid med möjlighet till deltid
• Introduktion vid nyanställning
• Kompetensutveckling
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-07-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C198422".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Förvaltningen för funktionsstöd
Kontakt Enhetschef Redovisning samt Inköp och upphandling
Ulrika Törn
ulrika.torn@funktionsstod.goteborg.se 031-366 80 33 Jobbnummer 8760283
Observera att sista ansökningsdag har passerat.