Upphandlare
Eskilstuna kommun, Serviceförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun, Serviceförvaltningen i Eskilstuna Vill du jobba med upphandling tillsammans med prestigelösa, mycket kompetenta och engagerade kollegor? Vi erbjuder en utvecklingsinriktad arbetsplats där du är med och gör skillnad för våra invånare i Eskilstuna kommun!
Vår arbetsgrupp består idag av enhetschef, tre teamledare, tolv upphandlare, inköpscontroller, avtalscontroller IT, e-handelsförvaltare, hållbarhetsutvecklare, produktsamordnare, fem inköpssamordnare och administratör. Här kommer du till en arbetsplats med härligt arbetsklimat och många kompetenta kollegor. Vi är en prestigelös arbetsgrupp med stort engagemang och driv.
Upphandlingsenheten tillhör Serviceförvaltningen. Vårt mål är att bidra till största möjliga nytta för Eskilstuna kommuns invånare genom att hjälpa och styra kommunens verksamheter med att göra smarta, kostnadseffektiva och hållbara inköp av produkter och tjänster. Vi arbetar med strategiframtagning (bl a kategoristyrning), upphandling, uppföljning, utveckling och hållbarhet i hela inköpsprocessen. Vi har också ansvar för kommunens e-handel.
Våra lokaler ligger i centrala Eskilstuna med närhet till tågstationen och bra pendlingsmöjligheter. Du har möjlighet att jobba på distans några dagar i veckan och har stora möjligheter att planera din tid självständigt. Vi tillämpar även flextid.
Publiceringsdatum2024-05-03ArbetsuppgifterJust nu söker vi en upphandlare till teamet produkter och tjänster, med huvudsaklig inriktning mot tjänster. Som upphandlare jobbar du med att driva upphandlingsprojekt. Arbetet sker i nära samarbete med beställare, referensgrupper, jurister, hållbarhetsutvecklare, kategoriledare med flera. På sikt kan det även bli aktuellt att axla rollen som kategoriledare för en eller flera inköpskategorier. Tillsammans med dina kollegor jobbar du även med att ständigt förbättra upphandlings- och inköpsprocesserna. I rollen ingår också uppföljning och målstyrning av ramavtal och kontrakt tillsammans med både leverantörer och förvaltningar. Hos oss finns goda möjligheter till vidareutveckling inom områden som intresserar dig.
KvalifikationerVi söker dig med relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig, inom ekonomi, juridik, inköp eller dylikt. Tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling är förstås mycket positivt. Även kunskap inom inköp från privat sektor är meriterande. Vi ser gärna att du redan jobbat i en politiskt styrd organisation. Arbetet ställer höga krav på kommunikativa färdigheter och en förmåga att uttrycka sig tydligt på svenska i både tal och skrift. Vi tror även att det är fördelaktigt om du har nära till analys såväl som en förmåga att förstå komplexa sammanhang.
Ditt arbete präglas av affärsmässighet och fokus på att hålla en god kundkontakt. Du har en förmåga att leda uppdrag på ett effektivt sätt och är motiverande och tydlig i ditt samarbete med andra parter i de olika uppdragen. Du kan arbeta självständigt och har tålamod, även i processer som drar ut på tiden. Ditt arbete präglas av initiativ och nytänkande. Samtidigt är du lyhörd och trygg i dig själv och kan stå stadigt i mer utmanande situationer.
Välkommen med din ansökan!
Eskilstuna kommun har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar på urvalsfrågorna blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om bakgrunden till beslutet:
https://jobb.eskilstuna.se/personligt-brevÖVRIGT
Serviceförvaltningen samordnar, utvecklar, och levererar ett kvalitativt stöd med brett tjänsteinnehåll till kommunkoncernens verksamheter. Det vi levererar ska vara till nytta för invånarna.
Vill du vara med och leda vägen?
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.
Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap.
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.
Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "8930".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Eskilstuna kommun (org.nr 212000-0357)
Arbetsplats Eskilstuna kommun, Serviceförvaltningen
Kontakt Rekryteringskonsult
Kristin Evensson
kristin.evensson@eskilstuna.se 016-710 10 79 Jobbnummer 8655667
Observera att sista ansökningsdag har passerat.