Upphandlare
Landstinget Dalarna / Inköpar- och marknadsjobb / Falun
2009-09-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2018-08-15) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Dalarna i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Leksand eller i
hela Sverige Upphandlare
Landstinget Dalarna, Huvudkontoret, Upphandlingsenheten, Falun
Publiceringsdatum2009-09-15Dina arbetsuppgifterDu kommer att genomföra upphandlingar för landstingets samtliga verksamheter. Arbetet omfattar hela anskaffningsprocessen; medverka i kartläggning och bedömning av behov, genomföra upphandlingar, följa upp genomförda upphandlingar, informera om upphandlingar och avtal samt arbeta för köptrohet mot upphandlade avtal. Alla upphandlingar genomförs i nära samarbete med uppdragsgivare och olika specialister. Din roll är att vara samordnare och projektledare och allt arbete baseras på att upphandlingarna genomförs på ett affärsmässigt sätt där fokus läggs på det som skapar för landstingets kärnverksamheter. Arbetet är mycket stimulerande och omväxlande med många kontakter inom såväl offentlig som privat sektor.
Vi har strukturerat våra arbetsuppgifter i olika ansvarsområden och denna befattning har i huvudsak samordningsansvar för områdena medicinteknisk utrustning, IT, utrustning för medicinsk service samt telefoni och datakommunikation.
Information om Landstinget Dalarna och arbetsplatsen
Landstinget Dalarnas verksamhet täcker hela länet, från Idre i norr till Krylbo i söder. Landstinget ansvarar för att alla som bor eller tillfälligt vistas i Dalarna skall få en god hälso- och sjukvård på lika villkor. Dessutom engagerar sig landstinget målmedvetet i det regionala arbetet, bland annat genom utbildning, kultur och kollektivtrafik. På olika sätt stöder och bidrar landstinget till länets utveckling.
Upphandlingsenheten är en del av ekonomienheten vid landstingets huvudkontor i Falun. Vi är idag sex personer som har som huvuduppgift att genom upphandling anskaffa varor och tjänster. Vi arbetar även strategiskt med att utveckla och effektivisera landstingets upphandlings- och inköpsarbete samt att informera och utbilda olika företrädare för landstingets verksamheter.
Landstinget Dalarna köper varor och tjänster för ca 2,9 miljarder kronor per år.
KvalifikationerDet är en förutsättning att Du har erfarenhet av och utbildning inom offentlig upphandling. Det är en merit om Du har vana av att arbeta i projektform, gärna som projektledare. Du skall ha en gedigen datorvana.
Personliga egenskaper som vi värdesätter är att Du
• är utåtriktad och positiv
• är noggrann och van att arbeta självständigt
• är analytisk och har god samarbetsförmåga
• är initiativrik och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
Eftersom vårt arbete styrs av många lagar och regler kommer Du att kontinuerligt erbjudas vidareutbildning för att utveckla Dina kunskaper inom området offentlig upphandling.
Välkommen med Din ansökan
Vi ser fram emot Din ansökan där vi vill att Du skriver några rader om Dig själv, Dina erfarenheter och varför Du skulle vilja arbeta som upphandlare inom Landstinget Dalarna.
Meritsammanställning och eventuella löneanspråk skall bifogas ansökan.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeEnligt överenskommelse
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-10-05
Ansökan skickas till
Landstinget Dalarna
Box 712
791 29 Falun
eller som e-post till
landstinget.dalarna@ltdalarna.seAnge följande referens när du ansöker: LD09/02285
KontaktGunnar Stålberg Upphandlingschef Telefonnummer: 023-49 03 17
Facklig kontaktSKTF Yvonne Bönfors Telefonnummer: 023-49 08 50 Telefonnummer: 070-398 70 72
SACO Pia Ohlsson Telefonnummer: 076-837 57 02
FöretagLandstinget Dalarna
AdressLandstinget Dalarna
Box 712
79129 FALUN
KontaktuppgifterTelefonnummer: 023-490000
Jobbnummer 506705
Observera att sista ansökningsdag har passerat.