Upphandlare
Piteå Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Piteå
2022-10-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2024-10-09) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Piteå,
Luleå,
Älvsbyn,
Boden,
Skellefteå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Piteå Kommun i Piteå,
Luleå,
Pajala eller i
hela Sverige Piteå är känd för sin gemytliga atmosfär och det bor drygt 42 300 människor här. Piteå kommun är den största arbetsgivaren i Piteå med ca 4 000 medarbetare. Kommunledningsförvaltningen arbetar på kommunstyrelsens uppdrag med att leda och samordna planeringen och uppföljningen av kommunens ekonomi och verksamheter. Vi söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap. Vi erbjuder dig ett arbete där du får utvecklas, ha roligt och göra skillnad.
Kommunorganisationen har ett gemensamt uppdrag att arbeta för verksamhetsutveckling med stöd av digital teknik. För Inköpsenheten innebär det att driva ett kommunövergripande förändringsarbete för en successiv övergång till en digital inköpsprocess med nya roller och nytt arbetssätt. Systemstöd för beställning (e-handel) och inköpsanalys har implementerats. Inköpsenheten tillhör Ekonomiavdelningen som är en del av Kommunledningsförvaltningen. Inköpsenheten ansvarar för den kommunövergripande inköpsprocessen med fokus på upphandling och avtalsuppföljning.
Vill du följa med på vår förändringsresa?
Som upphandlare hos oss kommer du att få arbeta i en utvecklande miljö med många utmanande och omväxlande uppdrag. Upphandlingarna varierar i omfattning och komplexitet från t ex. läkemedelsrobot och bärgning av vrak till livsmedel. Förutom att leda och driva upphandlingsprocessen inom olika spännande områden kommer du även får möjlighet att delta i det kommunövergripande förändringsarbetet.
Vad innebär uppdraget?
I uppdraget ingår att genomföra kommunövergripande upphandlingar med fokus på affärsmässighet och kostnadseffektivitet. Du driver självständigt stora strategiska upphandlingar inom sortiment, tjänster eller entreprenader. Du upprättar upphandlingsplaner och leder arbetet genom hela upphandlingsprocessen, från behovs- och marknadsanalys, leverantörsdialog till implementering av avtal. I uppdraget ingår även avtalsuppföljning och analys av inköpsdata samt avtalsförvaltning inom dina avtalsområden. Som upphandlare har du rollen som expert inom upphandlingslagstiftningen och bidrar med spetskompetens inom inköpsområdet. Du kommer att arbeta i team tillsammans med övriga upphandlare, sakkunniga referensgrupper och andra specialistkompetenser i kommunen. Uppdraget innefattar också fortlöpande kommunikations- och utbildningsinsatser inom inköpsområdet och du kommer ha många externa och interna kontakter med leverantörer, kunder och samarbetspartners.
Din bakgrund kan variera så länge du har de rätta egenskaperna och drivet att bli en vass upphandlare. Ett professionellt förhållningssätt, drivkraft till förändring, god analytisk förmåga samt sinne för goda affärer värderas högt i tjänsten. Vi erbjuder dig ett utvecklande och komplext uppdrag där samarbete, kvalitet och goda resultat värderas högt.
Publiceringsdatum2022-10-14KvalifikationerAkademisk examen inom juridik, ekonomi, teknik eller annan likvärdig utbildning/erfarenhet Erfarenhet av offentlig upphandling eller annat strategiskt inköpsarbete är meriterande Kunskap inom upphandlingslagstiftningen och entreprenadjuridik är meriterande
Erfarenhet av avtalsuppföljning och att leda förhandlingar är meriterande
Dina personliga egenskaperDu är van att prioritera och självständigt leda och driva processer framåt Du är lösningsfokuserad, analytisk och strukturerad med helhetssyn
Du är trygg i din yrkesroll med hög integritet
Du är kvalitetsmedveten med resultatfokus och säkerställer att regelverk följs
Du tänker nytt, utvecklar idéer och prövar gärna nya arbetssätt för att effektivisera och kvalitetssäkra Du har god samarbetsförmåga och kommunicerar på ett konstruktivt och tydligt sätt
Övrig informationTvå tjänster på heltid:
• 1 tillsvidareanställning
• 1 visstidsanställning t.o.m 2023-11-30.
Tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast 2022-11-06. Urval sker löpande
Vi undanber oss kontakt från andra annonsörer och konsulterande rekryteringsföretag.
Kontakt Tuula Rosenberg
Inköpschef
tuula.rosenberg@pitea.se 0911-69 60 98
Sten Andersson
Vision
sten.andersson@pitea.se 0911-69 69 70
Hanna Backman Akademikeralliansen
Hanna.Backman@pitea.se 0911-69 61 85
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnl Ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPiteå kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Piteå kommun (org.nr 212000-2759),
http://www.pitea.se Arbetsplats Piteå Kommun
Jobbnummer 7075182
Observera att sista ansökningsdag har passerat.