Upphandlare

Arvidsjaurs Kommun , Central administration, Ekonomienheten / Inköpar- och marknadsjobb / Arvidsjaur
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Arvidsjaur, Malå, Norsjö, Sorsele, Arjeplog eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arvidsjaurs Kommun , Central administration, Ekonomienheten i Arvidsjaur

Natursköna Arvidsjaur ligger mitt i landskapet Lappland ca 90 mil norr om Stockholm och 11 mil söder om polcirkeln. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen tack vare vår flygplats. Med ett brett utbud av fritidsaktiviteter, en välkomnande attityd och naturen inpå knuten är Arvidsjaur en plats där det är enkelt att trivas. Näringslivet kännetecknas av besöksnäring och handel, träförädling, biltestverksamheter, rennäring och offentlig sektor.

I Arvidsjaur erbjuder vi både trygghet och enkelhet i vardagen - allt finns nära. Oavsett var i kommunen du väljer att bosätta dig kan Arvidsjaur erbjuda goda levnadsvillkor och bra möjligheter till ett attraktivt boende.

Arvidsjaur kommun som arbetsgivare erbjuder en utvecklande arbetsmiljö. Att arbeta hos oss innebär att arbeta efter kommunens gemensamma värdegrund där ledorden är: Glädje, respekt och professionalitet.

Eftersom Árviesjávrrie tillhör det samiska förvaltningsområdet välkomnar vi sökanden med kunskaper i samiskt språk och kultur. Vi har behov av samisktalande personal inom vissa sektorer och samiska kan därför vara meriterande vid vissa tjänstetillsättningar.



Arvidsjaurs kommun söker en upphandlare
Kommunen har 2019 ingått samverkan med närliggande kommuner när det gäller upphandling.

Samarbetet har utvecklats väl och antalet upphandlingar ökar succesivt. Upphandlingsenheten arbetar på uppdrag av Arvidsjaur, Arjeplog, Sorsele, Vilhelmina, Åsele och Doroteas kommuner och medlemskommunernas bolag.

Upphandlingsenheten är placerad som en enhet under ekonomikontoret med en egen enhetschef. Avdelningen består av fyra upphandlare inklusive enhetschefen. Enheten arbetar med alla typer av upphandlingar såsom varor-, tjänster-, it-, samt entreprenadupphandlingar.

Som upphandlare hos oss kommer du att få arbeta i en utvecklande miljö med många utmanande och omväxlande uppdrag. Upphandlingarna varierar i omfattning och komplexitet

Publiceringsdatum
2022-05-03

Dina arbetsuppgifter
I uppdraget ingår att genomföra kommunövergripande upphandlingar med fokus på affärsmässighet och kostnadseffektivitet. Du arbetar med flera upphandlingar samtidigt och stödjer verksamheten genom hela upphandlingsprocessen. Du kommer även arbeta med stöd, rådgivning och information till verksamheterna i upphandlings- och inköpsfrågor. För att förenkla och effektivisera inköpsprocessen bidrar du till utveckling av metoder och arbetssätt inom området. Du kommer att arbeta i team tillsammans med övriga upphandlare, sakkunniga referensgrupper och andra specialistkompetenser i kommunen. Uppdraget innefattar också fortlöpande kommunikations- och utbildningsinsatser inom inköpsområdet och du kommer ha många externa och interna kontakter med leverantörer, kunder och samarbetspartners. Ett professionellt förhållningssätt, drivkraft till förändring, god analytisk förmåga samt sinne för goda affärer värderas högt i tjänsten. Vi erbjuder dig ett utvecklande och komplext uppdrag där samarbete, kvalitet och goda resultat värderas högt.

Kvalifikationer
Relevant akademisk examen, gärna inom upphandling, juridik, ekonomi, teknik eller annan likvärdig utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig.

Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av offentlig upphandling eller annat strategiskt inköpsarbete. Kunskap inom upphandlingslagstiftningen och entreprenadjuridik samt vana att leda förhandlingar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av stödsystem för upphandling och ekonomi samt är van att arbeta med Microsoft Office verktyg.

För att lyckas i tjänsten är det viktigt med en mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. Tjänstens många kontaktytor ställer krav på hög servicekänsla, mycket god samarbetsförmåga samt en god förmåga att bygga och underhålla relationer och nätverk. För att lyckas behöver du även en god analytisk förmåga och förmåga till helhetssyn, ett strukturerat arbetssätt och en hög integritet.

Vidare är det viktigt att du har en hög analytisk förmåga och använder dig av ett strukturerat arbetssätt. Du förstår hur en politikerstyrd organisation fungerar i praktiken och kan förhålla dig till alla intressenter i en komplex organisation.

Som medarbetare hos Arvidsjaurs kommun kan du komma att behöva använda din privata telefon för inloggning i verksamhetssystem.

Välkommen med din ansökan!

Vi har aktivt valt placering av våra annonser och kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arvidsjaurs Kommun , Central administration, Ekonomienheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/105".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arvidsjaurs kommun (org.nr 212000-2650)

Arbetsplats
Arvidsjaurs Kommun , Central administration, Ekonomienheten

Kontakt
Birgitta Häggström
0960-15523

Jobbnummer
6602844

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arvidsjaurs Kommun , Central administration, Ekonomienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arvidsjaurs Kommun , Central administration, Ekonomienheten: