Upphandlare

Tranemo Kommun , Ekonomifunktionen / Inköpar- och marknadsjobb / Tranemo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Tranemo, Svenljunga, Gislaved, Gnosjö, Ulricehamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tranemo Kommun , Ekonomifunktionen i Tranemo

I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på.
Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo.

Tranemo kommun - Närheten till varandra bygger relationer för framtiden.




Publiceringsdatum
2022-02-28

Arbetsuppgifter
Upphandlingsavdelningen är en del av kommunens ekonomifunktion och består i dag av en upphandlingsansvarig och en avtalscontroller. Nu behöver vi utöka teamet med ytterligare en upphandlare.
Som upphandlare kommer du självständigt genomföra upphandlingar av tjänster, varor, entreprenader och IT-system samt genomföra avropsanmälningar från ramavtal. Du kommer fungera som rådgivare gentemot kommunens verksamheter i inköps- och upphandlingsfrågor och vara delaktig i att utveckla upphandlingsprocessen och upphandlingsunderlagen. Du kommer också genomföra upphandlingar i samverkan.

Som upphandlare kommer du även att kvalitetssäkra underlag och i samarbete med vår avtalscontroller, administrera och följa upp avtal, ge råd och stöd till verksamheter samt genomföra interna utbildningar och informationsinsatser.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom, för yrket, relevanta områden (exempelvis ekonomi, juridik) alternativt eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har ett par års erfarenhet av att arbeta med upphandling och inköp, företrädelsevis inom offentlig sektor. Du har kunskap inom LOU och andra regelverk som styr offentlig upphandling. Du har även erfarenhet av att driva processer och kan driva upphandlingsprocesser från start till avslut.

För att du ska lyckas i rollen som upphandlare krävs driv och intresse, ett strukturerat arbetssätt, affärsmässighet, samt förmåga att arbeta i ett högt tempo och hålla många bollar i luften samtidigt. Du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. Du är också ansvarstagande, självständig och initiativrik.

Personen vi söker kommer vara en del av ett litet team som arbetar nära varandra. Vi ser därför att du är en person med en positiv inställning och glatt humör, samt medverkar till att skapa tillit och ett gott arbetsklimat. Stor vikt kommer att lägga vid personlig lämplighet.
Erfarenhet från upphandling är ett krav. Extra mediterande om det skett i offentlig sektor.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt ö.k.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Tranemo Kommun , Ekonomifunktionen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1097220".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tranemo kommun (org.nr 212000-1462)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Tranemo Kommun , Ekonomifunktionen

Kontakt
Ekonomichef
Konrad Fredh
konrad.fredh@tranemo.se
0325-576056

Jobbnummer
6384817

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tranemo Kommun , Ekonomifunktionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tranemo Kommun , Ekonomifunktionen: