Upphandlare
Vindelns kommun, Kommunstyrelsens förvaltning / Inköpar- och marknadsjobb / Vindeln
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Vindeln,
Vännäs,
Bjurholm,
Umeå,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vindelns kommun, Kommunstyrelsens förvaltning i Vindeln Vi tycker att du som upphandlare har ett viktigt arbete, där du skapar värde och deltar i samhällsutvecklingen.
Här är du med och gör skillnad, både för enskilda företag och kommunen i stort. Varmt välkommen med din ansökan!
DITT NYA JOBB
Som upphandlare arbetar du med upphandling av varor, tjänster och entreprenader tillsammans med kommunens alla verksamheter. Vi har ett samarbete med Upphandlingsbyrån vid Umeå kommun och du medverkar i hela upphandlingsprocessen där du självständigt, eller tillsammans med Upphandlingsbyrån, genomför upphandlingar från behovs- och marknadsanalys till uppföljning och avtal.
Våra upphandlingar ska så långt som möjligt vara tillgängliga även för mindre, lokala företag. En viktig uppgift är att få en god dialog med det lokala näringslivet och medverka vid olika informations- och utbildningstillfällen riktat till näringslivet.
Ditt uppdrag är att säkerställa att upphandlingarna sker professionellt, affärsmässigt och i enlighet med gällande lagar, regler och policys. Du kommer även bidra med sakkunskap i upphandlings-, inköps-, och avtalsfrågor. Du förväntas delta aktivt i utvecklingsarbete avseende gemensamma processer och arbetsmetoder för inköp och upphandling inom Vindelns kommun. I arbetet ingår även strategisk utveckling inom upphandling.
Inom ekonomiavdelningen finns ett behov att stärka upp med en resurs för såväl ekonomer som assistenter. För dig som är intresserad av att arbeta mer än 50 % kommer det alltså finnas möjlighet att även söka den tjänst som kommer ut inom kort.
DIN KOMPETENS
Vi söker dig som är drivande, affärsmässig och utvecklingsintresserad. Du är nyfiken och har en förmåga att lyssna in behov från politiker, kommunens verksamheter och företagare. Du har ett affärsmässigt sinnelag och arbetar strategiskt för att föreslå effektiva lösningar. Du kan även organisera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Din stödjande och rådgivande roll förutsätter också att du är lyhörd och pedagogisk, samt att du känner dig bekväm med att tala inför människor och arbeta konsultativt.
Eftersom din roll innefattar mycket kommunikation är det viktigt att du har en god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och skrift, samt att du kan läsa och förstå juridiska texter. Eftersom vi arbetar kontinuerligt med ökad digitalisering ser vi gärna att du har goda datorkunskaper.
Vi söker dig som har en passande akademisk utbildning eller eftergymnasial utbildning som YH-utbildning eller motsvarande, med inriktning mot exempelvis ekonomi, juridik eller upphandling/inköp, alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du bör även ha kunskaper inom Lagen om offentlig upphandling (LOU).
Meriterande om du har:
- erfarenhet av att självständigt genomföra upphandling/inköp i offentlig sektor
- erfarenhet av kommunal verksamhet
- erfarenhet av entreprenadupphandlingar
- kunskaper i e-avrop
- kunskap om avtalsuppföljning
- vana att arbeta kommunikativt
Vi kommer att lägga stor vikt vid dokumenterad erfarenhet av arbete med offentlig upphandling samt dina personliga egenskaper.
KRAV
B-körkort krävs.
DIN NYA ARBETSPLATS
Som upphandlare tillhör du Ekonomiavdelningen, som är en del av verksamhetsområdet Kommungemensam service inom kommunstyrelsen. Ekonomiavdelningen är en liten grupp på fem personer som är lokaliserade i kommunhuset och närmaste chef är kommunens ekonomichef.
Vi sköter ekonomin för hela kommunen och ett av kommunens koncernbolag. Vi har ansvaret för kommunens ekonomiska processer, inklusive inköp och upphandling, och är ett stöd till verksamheterna i ekonomiska frågor. Vi har till uppgift att skapa rutiner inom de ekonomiska processerna, säkerhetsställa att de efterföljs och ständigt jobba med att förbättra och utveckla dessa på bästa sätt.
Som upphandlare kommer du även ha ett nära samarbete med avdelningen näringsliv. Detta för att skapa goda förutsättningar för en bra dialog med det lokala näringslivet och tillgänglighet även för mindre lokala företag att delta i upphandlingar.
FÖRMÅNER
Det är viktigt för oss att kunna erbjuda dig som medarbetare bra förmåner. Här kan du läsa mer om en del av de förmåner som vi erbjuder dig:
https://www.vindeln.se/personalsidor/formaner-for-medarbetareDET HÄR ÄR VI
Kombinationen av trygg boendemiljö, vacker natur och aktiva och engagerade människor gör Vindeln till en intressant kommun i ständig utveckling. Här finns människor med höga ambitioner, stark drivkraft och stor kompetens. Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder även en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Läs mer om Vindeln här:
https://www.sebroschyr.se/Vindelnskommun/WebView/ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas
Omfattning: 50%
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
Urval: Urval och intervjuer sker löpande, ansök gärna redan idag
BRA ATT VETA
Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss.
Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur ansökningsprocessen. Istället ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes intresse och motivation samt hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss.
Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman hos oss. Vill du veta mer om vad det innebär? Se
http://blideltidsbrandman.nu/Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Vänligen respektera detta.
Ansökan sker via länk.
www.facebook.com/vindelnwww.linkedin.com/company/vindelns-kommunVaraktighet, arbetstid
50%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2022-02-18ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVindelns kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/148".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Vindelns kommun (org.nr 212000-2544)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Vindelns kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
Kontakt Lenitha Hansson
0933-141 02 Jobbnummer 6359493
Observera att sista ansökningsdag har passerat.