Upphandlare - vikariat och fast tjänst

Micasa Fastigheter i Stockholm AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Micasa Fastigheter i Stockholm AB i Stockholm

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar Stockholms stads omsorgsfastigheter. Vi står inför en spännande utveckling då Micasa Fastigheter fått i uppdrag att bygga ett flertal nya vård- och omsorgsboenden de kommande åren.



Brinner du också för upphandlingsarbete och vill bli en del av vår grupp? Vi har många kontaktytor och affären i fokus, men vill även ha kul på vägen och verkar för att skapa kreativa och utvecklade arbetsuppgifter.

Inköpsenheten ansvarar för att stötta organisationen vid inköp och upphandling så att Micasa Fastigheter har tillgång till de varor samt konsult- och entreprenadtjänster som krävs för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag. Vi är i dagsläget en inköpschef, två upphandlare och en inköpsassistent på halvtid. Vi ska utöka gruppen med en till upphandlare, och söker också en vikarie för en av våra upphandlare som ska vara föräldraledig (sept 2019-sept 2020). Som upphandlare rapporterar du till inköpschefen.

Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista och erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär.

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter

Du planerar, driver och genomför egna upphandlingar i samråd med interna beställare. I rollen ingår bland annat att:

- Bidra till en effektiv och professionell upphandlingsenhet
- Skapa ett mervärde för våra leverantörer
- Säkerställa att konkurrensen utnyttjas på ett affärsmässigt sätt och så att varor och tjänster köps in kostnadseffektivt, till rätt kvalitet och med minsta möjliga miljöpåverkan
- Följa utvecklingen inom inköpsområdet, bevaka rättsutvecklingen samt delta i enhetens kvalitetsarbete

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi tror att det finns flera vägar in i denna roll, och ser att du som söker har t.ex. jurist-/ekonomutbildning, teknisk utbildning inom byggbranschen, YH-utbildning inom offentlig upphandling, eller motsvarande kunskap om upphandling eller bygg-/driftentreprenader förvärvad genom arbetslivserfarenhet.

Till vikariatet söker vi dig som har flera års erfarenhet av att självständigt planera och styra ditt arbete med upphandlingar enligt LOU. Du som söker den fasta tjänsten har ett eller flera års erfarenhet av att planera och styra sitt arbete med upphandlingar enligt LOU alternativt som projekt- eller byggledare vid olika typer av entreprenader.

Kunskaper om AMA-AF, AFF, AB, ABT och ABK och dess tillämpningar är meriterande, liksom kunskaper om fastighets-/byggbranschen.

Publiceringsdatum
2019-06-05

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som tar initiativ och har förmåga att driva ditt arbete framåt och uppnå resultat. För att trivas i rollen har du ett flexibelt förhållningssätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar.

Eftersom rollen innebär många kontaktytor och är en intern stödfunktion är det viktigt att du trivs med att arbeta nära andra människor samt har intresse för att förstå andras utmaningar, och vilja och förmåga att leverera lösningar. Du ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut samt har förmåga att se den långsiktiga påverkan av ett beslut och anpassar ditt agerande därefter.

Om Micasa Fastigheter

Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder med rimliga hyror till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Micasa Fastigheter äger och förvaltar ca 120 fastigheter som omfattar drygt 1 miljon kvadratmeter. Omsättningen är ca 1 miljard kronor. Våra miljö- och energiledningssystem är certifierade enligt ISO 14001 och 50001. Micasa Fastigheters värdegrund bygger på engagemang, nytänkande, omtanke och kompetens. De fyra ledorden ska ses som ett förhållningssätt som genomsyrar alla områden och allt vi gör inom ramen för vår verksamhet. Läs gärna mer om oss på vår hemsida eller besök oss på Facebook.

Så ansöker du
Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta HR-generalist Emilia Madeon (08-508 360 47) eller rekryterande chef Örjan Rosvall (076-123 61 08) eller orjan.rosvall@micasa.se. Du kan också kontakta oss via info@micasa.se. Välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-30
Ange följande referens när du ansöker: 2019/3729
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Örjan Rosvall, rekryterande chef 08 508 361 08
Emilia Madeon, HR 08 508 360 47

Företag
Micasa Fastigheter i Stockholm AB

Adress
Micasa Fastigheter i Stockholm AB
(Nordkapsgatan 3) Box 1298
16429 Kista

Kontorsadress
(Nordkapsgatan 3) Box 1298

Jobbnummer
4820351

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Micasa Fastigheter i Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Micasa Fastigheter i Stockholm AB: