Upphandlare - Vikariat

Strängnäs kommun, Inköpsenheten / Inköpar- och marknadsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Inköpsenheten i Strängnäs

Strängnäs kommun utvecklar individen, verksamheten och samhället! Våra 2 200 medarbetare verkar i en dynamisk organisation som gärna prövar nya vägar för att nå sina mål.
Kommunens ca 34 000 invånare bor i attraktiva tätorter som Strängnäs, Mariefred, Åkers Styckebruk och Stallarholmen, eller i mindre orter med landsbygdskaraktär. Till Stockholm och Västerås tar du dig på mindre än en timme; Enköping och Eskilstuna når du inom 30 minuter.

Inköpsenheten i Strängnäs kommun ansvarar för kommunens upphandlingar av varor och tjänster, elektronisk handel samt utveckling av inköpsprocesserna. Uppdraget är att säkerställa optimal verksamhetsnytta samtidigt som upphandlingsregelverket följs. Vi är ett bra team på sex personer som nu söker en vikarie för en upphandlare som är föräldraledig.

Organisatoriskt så tillhör inköpsenheten kommunens ekonomiavdelning som i sin tur utgör kommunens samlade stöd för budget- och finansiell planering, uppföljning och prognoser samt upphandling för samtliga kommunala verksamheter.

Publiceringsdatum
2015-08-14

Arbetsuppgifter
UPPHANDLARE VIKARIAT

Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet inom kommunens olika varu- och tjänsteområden. Du kommer att med hjälp av uppdragsgivare från kommunens olika verksamheter upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering.

Strängnäs kommun arbetar med ständiga förbättringar, vilket för inköpsenheten innebär att vi fokuserar på gemensamma mallar, samarbete inom gruppen och en strävan att våga pröva nytt och aktivt bli bättre.

Kvalifikationer
Din kompetensprofil

Utbildningsbakgrund
Du har relevant utbildning för tjänsten, gärna en akademisk examen inom ekonomi, juridik eller annan likvärdig inriktning.

Erfarenheter
Du har erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar enligt LOU med gott resultat.

För att lyckas i rollen som upphandlare behöver du ha en god analytisk förmåga och använda dig av ett strukturerat arbetssätt. Dessutom är du självgående och initiativtagande. Du har en mycket god förmåga att samarbeta med andra.

Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift.

Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Omgående eller enligt överenskommelse Arbetstiden är rökfri Visstidsanställning, upphör: 2016-01-20 Föräldravikariat.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-06
Ange följande referens när du ansöker: A494273
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Kahlbom, Inköpschef 0152-29391
Melissa Ojeda Mayta, personalvetare 0152 293 64

Facklig kontakt
Barbro Karlsson, Vision 0152 291 91

Företag
Strängnäs kommun, Inköpsenheten

Adress
Strängnäs kommun, Inköpsenheten
Nygatan 10
64580 Strängnäs

Kontorsadress
Nygatan 10 64580 Strängnäs

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2389373

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Inköpsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Inköpsenheten: