Uppföljningsstrateg till Analysstöd

Landstinget Kronoberg, Landstingets kansli Kronoberg / Datajobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Kronoberg, Landstingets kansli Kronoberg i Växjö

I Landstinget Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Här får du utvecklas - både som människa och i din yrkesroll. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Landstinget Kronoberg ansvarar för hälso- och sjukvården i Kronobergs län. Vi är en av länets största arbetsgivare med över 5000 anställda. I länet finns två sjukhus, 33 vårdcentraler, 15 folktandsvårdskliniker, habilitering, rehabilitering och psykiatri.

På avdelningen för Analysstöd, som organisatoriskt finns under Ekonomiavdelningen, arbetar vi med uppföljning och analys. Vi är i dagsläget 7 personer som arbetar med dessa frågor och vi förstärker nu vår grupp med ytterligare en tjänst.

Publiceringsdatum
2012-11-05

Arbetsuppgifter
Landstinget Kronoberg är ett kvalitetsstyrt landsting som har gjort en omfattande satsning på ett samlat uppföljningsstöd för hela verksamheten. Detta ger en unik möjlighet att följa upp och styra verksamheten i allt från uppföljningsbehov inom vården till uppföljning för ledning och styrning. Som analysverktyg i detta arbete använder vi Business Objects och som databashanterare SQL Server.

I rollen som uppföljningsstrateg ska du utveckla nyckeltal och rapporter för sjukvården i Kronobergs län. Du kommer främst att arbeta med att utveckla och förvalta Business Objects-rapporter, nyckeltal samt Business Objects-universum i Universe Designer.

Analysstöd är med från skapandet av kravspecifikation tillsammans med beställare till att utveckla och validera mått och rapporter tillsammans med IT-avdelningen. I vissa uppdrag bör man kunna ta rollen som koordinator/projektledare. Inom gruppen sköts även Business Objects-supporten.

Kvalifikationer
Du har systemvetenskaplig utbildning eller annan motsvarande högskoleutbildning. Grundläggande SQL-programmering och databaskännedom är ett krav. Du bör även ha några års erfarenhet ifrån analys- och rapportverktyg såsom Business Objects eller annat jämförbart verktyg samt vara kunnig inom universumdesign. Kunskaper inom vårdadministration är meriterande.
Du bör ha ett strukturerat och målinriktad arbetssätt samt kunna arbeta självständigt och ha förmågan att ta egna beslut. Du ska kunna ta rollen som "teknisk expert" i gruppen när det gäller utvecklingen av rapporter och universumdesign. Du bör även ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-23
Ange följande referens när du ansöker: LK 22/12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Demitz-Helin
Jenny Nordin, 0470-58 97 07, jenny.nordin@ltkronoberg.se

Facklig kontakt
Ingrid Hakamäki, 0470-58 86 57

Företag
Landstinget Kronoberg, Landstingets kansli Kronoberg

Adress
Landstinget Kronoberg, Landstingets kansli Kronoberg
Ingelstadsvägen 9
35188 Växjö

Jobbnummer
1383010

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Kronoberg, Landstingets kansli Kronoberg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Kronoberg, Landstingets kansli Kronoberg: