Uppdragsledare till polisens löne- och personalsystem

Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega i Stockholm, Eskilstuna eller i hela Sverige

Just nu söker vi dig som kan systemförvaltning på dina fem fingrar och som vill vara med och förbättra polisens digitala stöd till sina medarbetare.
På polisens IT-avdelning jobbar idag cirka 950 civilanställda. Mycket av arbetet sker i nära samarbete med poliserna eller med andra delar av verksamheten. Som uppdragsledare hos oss får du god inblick i polisens verksamhet och är med och gör skillnad för hela samhället. Det digitala mötet med medborgarna är en viktig fråga för myndigheten. Centralt är också det ständigt ökande behovet av enkla och välfungerande digitala stöd till våra medarbetare. Vi har många spännande tjänster på gång och därför behöver vi dig!

Publiceringsdatum
2021-09-10

Dina arbetsuppgifter
Gruppen Personalsystem & lärplattform ansvarar för flera parallella uppdrag som är centrala för Polisens förmåga att hantera de personalrelaterade processerna. Våra system används av över 34 000 poliser och civilanställda och innehåller information som delas med många andra system inom Polisen och andra myndigheter. Den tekniska utformningen av dessa system är avgörande för att Polisen effektivt kunna attrahera nya poliser och civilanställda, vidareutveckla kompetens inom organisationen och behålla befintliga medarbetare.
Vi står inför en spännande och händelserik tid med en verksamhet som har ett stort behov av fortsatt digitalisering av sina processer. Hos oss får du möjlighet att arbeta med experter från flera olika delar av verksamheten, då vårt uppdrag är att ta ett helhetsansvar för det digitala stödet som rör processerna kring personal och kompetens. Ett urval av produkter som gruppen ansvarar för är t.ex. det digitala rekryteringsstödet , lärplattformen som innehåller digitala utbildningar och lönesystemet som hanterar lönerna för samtliga anställda.
Vårt löne- och personalsystem är relativt nyligen utbytt och vi är i början av en oerhört betydelsefull förvaltningsfas av vår nya produkt där vi håller på att sätta organisation, arbetssätt och långsiktiga strategier för plattformen som kommer att husera fler förmågor för personalsystemsområdet inom kort och plattformen kommer därmed att bli ännu mer central. Som uppdragsledare hos oss kommer du att ha ansvaret för förvaltning och vidareutveckling av den nya plattformen samt arbeta mycket nära vår verksamhet och samverka med många olika intressenter inom myndigheten. Med stöd från gruppens tekniska produktspecialister samordnar du aktiviteter inom Polisen för att driftsätta leveranser från den externa leverantören som du också har en tät dialog med kring funktionalitet, incidenthantering, releaser och livscykelhantering.
Du kommer att möta engagerade kollegor och verka i en miljö som främjar lärande och utveckling. Vi värnar om en kultur där man jobbar inte bara för att utveckla sig själv utan även för att lyfta andra och att fördjupa sin kunskap genom att dela med sig av den.
Exempel på arbetsuppgifter:
Samverka med leverantören för att planera leveranser och hantera risker
Samordna och lösa frågeställningar inom polisens it-avdelning och verksamhet
Planera det löpande arbetet, följa upp och rapportera till gruppchef/produktägare
Uppföljning av kostnader gentemot tilldelad budget

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet av för dig som har:

Relevant akademisk utbildning inom it eller motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig

Några års relevant erfarenhet i rollen som förvaltningsledare och/eller agil produktägare

Erfarenhet av agila arbetsmetoder

God förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har erfarenhet av:

JIRA eller annat metodstöd för agil utveckling

Dataskyddsförordningen GDPR

Implementation och förvaltning av externa mjukvarulösningar

Personaladministration och/eller personaladministrativa system

Produktlivscykelmodellering och affärsmodeller

Systemutvecklingsarbete och test av system i komplexa testmiljöer med många integrationer

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är ansvarstagande, engagerad och strukturerad med starkt driv. Du trivs med att jobba långsiktigt med systemförvaltning och din drivkraft är att göra användarupplevelsen till den bästa. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är proaktiv och har ett serviceinriktat förhållningsätt till verksamhet, kollegor, chefer och andra som berörs. Du måste vara nyfiken på att ständigt lära dig mer inom ditt kompetensområde. Du behöver också vara en god kommunikatör och lagspelare som kan hantera många kontaktytor samt ha god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontakt
Viktoria Henge Gruppchef viktoria.henge@polisen.se Elin Melkersson HR-konsult elin.melkersson@polisen.se
Övrig information
Placeringsort: Stockholm/Kungsholmen
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med provanställning om 6 månader
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 14/9 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-14

Adress
Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega
Norra Agnegatan 33-37
11229 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Norra Agnegatan 33-37 (visa karta)
112 29  STOCKHOLM

Ansökan
https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=6227f441-c3e6-44a3-bfe2-2638a72b4f8b

Arbetsplats
Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega

Jobbnummer
5959410

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega: