Uppdragsledare till IT-Telekommunikation, vikariat

Polismyndigheten, IT-avdelningen / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen i Stockholm, Norrköping, Gävle, Örebro, Linköping eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu uppdragsledare till IT-avdelningen i Stockholm. Hos oss kommer du utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Våra system används i polisernas vardag dygnet runt, året runt. Från att ha säker gränsövervakning, ingripanden mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång. Polismyndighetens IT-avdelning har cirka 1000 anställda som tillsammans sköter drift, underhåll och utveckling av IT-stödet till myndighetens olika verksamhetsområden.

Du kommer att jobba i en grupp på ca 20 personer. Telekommunikationsgruppen ansvarar för digitala möten, videoförhörsrum, mobil och fast telekommunikation, kontaktcenter, mm. gruppen står inför viktiga kommande uppdrag som kommer att påverka polismyndighetens samtliga 34 000 medarbetare. Därför behöver vi förstärka vårt team med två eller fler uppdragsledare.

Tjänsten är ett vikariat på 12 månader.



Publiceringsdatum
2022-01-03

Arbetsuppgifter
• Arbeta med att införa nya systemstöd i verksamheten
• Genomföra workshops
• Ansvara för att rätt information når rätt mottagare
• Arbeta med leveranskoordinering av systemstöd till verksamheten i hela landet
• Koordinera och samordna mellan olika grupper på IT-avdelningen såväl som med användare och leverantörer, vilket innebär att du kommer att ha många olika kontaktytor
• Dokumentera arbetet samt upprätta rutiner och beskrivningar
• Uppdrag inom upphandling och kravställning
• Förekommande administrativa arbetsuppgifter



Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• Innehar grundläggande IT-kunskaper förvärvad genom utbildning eller arbete
• Kan uttrycka dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift
• Har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• Vana av att hantera och dokumentera stora mängder information på ett effektivt sätt
• Har erfarenhet av samverkan

Meriterande
Det är meriterande om du har:
• För tjänsten relevant utbildning
• Erfarenhet av arbete som uppdragsledare eller inom projektledning
• Erfarenhet från Polisens verksamhet
• Erfarenhet av kundrelationer
• Erfarenhet från arbete inom telekommunikationssektorn
• Kunskap inom IT-infrastruktur och/eller utveckling

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig med förmåga och vilja att driva uppdrag framåt. Då rollen innebär många kontaktytor ser vi det som en självklarhet att du samverkar och kommunicerar med andra på ett smidigt sätt för att nå gemensamma mål och du ser det som naturligt att söka information och nya kontaktvägar. Arbetsuppgifterna ställer även krav på struktur och noggrannhet och för att trivas och bli framgångsrik i rollen är du flexibel och lösningsorienterad. Att arbeta i grupp är något du trivs med lika mycket som du är bekväm med att arbeta självständigt och fatta egna beslut. Du är nyfiken och öppen för att lära dig nya saker.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 17/1 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Veckoplanering Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, IT-avdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C72129/2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, IT-avdelningen

Kontakt
Gruppchef
Peter Sörensen
peter.sorensen@polisen.se
010-563 88 89

Jobbnummer
6222725

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen: