Uppdragsledare till digital arbetsplats, IT-avdelningen, Stockholm

Polismyndigheten, IT-avdelningen / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen i Stockholm, Norrköping, Gävle, Örebro, Linköping eller i hela Sverige

Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Våra system används i polisernas vardag - dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.
Polisens IT-avdelning har cirka 1200 anställda och ansvarar för all it som används av myndighetens cirka 37 000 medarbetare.

Digital arbetsplats
Gruppen it-arbetsplatsleveranser är en del av sektionen Digital arbetsplats och ansvarar för flera olika produktområden inom den digitala arbetsplatsen, som exempelvis klienthårdvara, skrivare och kontorsapplikationer. Vi arbetar tillsammans med flera andra grupper inom IT-avdelningen för att säkerställa att behov, sortiment, anskaffning och leveranser sker på bästa sätt. En typisk dag hos oss kan innehålla allt från strategiskt arbete med kravställning och upphandling, till mer operativt arbete som diskussioner om speciella behov hos verksamheten.
Gruppen söker nu en uppdragsledare, om du är redo för en större uppgift sök jobbet redan idag!

Publiceringsdatum
2024-02-12

Arbetsuppgifter
Som uppdragsledare med livscykelansvar ingår du i en produktgrupp där du på produktägarens uppdrag leder och följer upp aktiviteter inom produktområdet utskrift och skanning. I rollen leder, planerar och utför du planeringsarbetet kring livscykelhantering och utvecklingen för det specifika produktområdet i samverkan med övriga intressenter inom IT-avdelningen. Rollen ställer höga krav på att du säkerställer att produktområdet följer teknikutvecklingen och tar hänsyn till verksamhetens behov.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Vara delaktig i planeringsarbetet kring förvaltnings- livscykel- samt anskaffningsaktiviteter
• Medverka i processen att omvandla verksamhetens behov till kravställning för framtagande av avtal
• Avtalsuppföljning samt säkerställa att avtal finns inom produktområdet
• Bygga långsiktiga relationer både internt och externt
• Planera och leda förvaltnings- livscykel- samt anskaffningsaktiviteter
• Interagera med uppdrag och förvaltningar som har beröringspunkter till ansvarsområdet
• Följa upp och kvalitetssäkra leveranser på ett strukturerat sätt

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant eftergymnasial utbildning, alternativt har motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
• Minst 1 års teknisk erfarenhet och intresse inom aktuellt produktområdet
• Minst 1 års erfarenhet av upphandling/avrop av tjänster och produkter
• Minst 1 års erfarenhet av samordning av IT-uppdrag/projekt.
• Är strukturerad och har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• Kan behärska svenska väl, både i tal och skrift

Meriterande
Följande är meriterande:
• Kännedom kring LOU (Lagen om offentlig upphandling)
• Erfarenhet kring hur utskriftsutrustning och utskriftstjänster hanteras i stora organisationer

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som gillar att få team att fungera, skapa struktur, har energi och motivation och själv hugger i när så behövs. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har ett serviceinriktat samt lösningsorienterat förhållningsätt till verksamheten, kollegor, chefer och andra som berörs. Du måste vara nyfiken på att ständigt vilja lära dig mer inom ditt produktområde.
Du ska ha förmåga att bygga relationer och vara pedagogisk. Utöver detta kan du skapa samt hantera många, för tjänsten, nyttiga kontaktytor. Du behöver besitta en god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Vidare ska du kunna skapa trygghet och ha en mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
I denna rekrytering görs löpande urval.

Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning
Arbetsort: Stockholm, Kungsholmen
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Uppdragsledare

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 4 mars 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C177545/2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, IT-avdelningen

Kontakt
Frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen,
010-56 39499

Jobbnummer
8461917

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen: