Uppdragsledare

Layher AB / Byggjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Layher AB i Upplands Väsby, Partille, Malmö, Skellefteå eller i hela Sverige

Layher AB säljer och marknadsför ställningssystem, väderskydd samt scener och läktare i Sverige. Företaget ingår i den familjeägda Layherkoncernen som har säljbolag i 40 länder och 2 200 anställda världen över.
Produktutveckling och tillverkning sker i Layhers fabriker i Tyskland vilket garanterar hög kvalitet och leveranssäkerhet. Layhers mål är att ge sina kunder Mer Möjligheter att skapa framgångsrika affärer. Layhers produkter används främst inom bygg och anläggning, inom processindustrin samt vid evenemang. Läs mer om företaget på www.layher.se
Se vår film på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lIx88u8cn0s&feature=emb_logo

Uppdragsledare
Som uppdragsledare driver och koordinerar du Layhers leverans av infrastrukturuppdrag, från anbud till avslutat projekt. Du säkerställer att den interna uppdragsleveransen möter kundernas behov och förväntningar enligt avtal vad gäller teknisk lösning, tid, kvalitet och ekonomi. Du deltar aktivt i utvecklingen av verksamhetsområdet samt utvecklar ramverket kring bolagets projektmodell.
Layher är ett familjärt företag som kontinuerligt utvecklas där kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och samarbete kollegor emellan är centrala delar för vår verksamhet vilket innebär att vi värdesätter människor som vill utvecklas tillsammans med oss och våra kunder.
Uppdragsledaren är en ny roll på Layher för att ytterligare driva på affärsutvecklingen inom infrastruktur och stärka Layhers leveransförmåga av omfattande uppdrag till slutkund. Du planerar och leder arbetet inom uppdragsgruppen som består av kollegor från teknik, logistik, ekonomi och sälj. Du ansvarar också för den löpande kommunikationen med den externa beställaren och övriga underentreprenörer, konsulter m.fl.
Du rapporterar till vår vd och placering för tjänsten är i första hand på huvudkontoret i Upplands Väsby. För rätt person kan andra orter vara möjliga i närheten av våra depåer i Partille och Kåge.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Leda Layhers leverans i projekt gentemot beställare i form av försäljning, avtal, projektering, logistik och ekonomi inklusive kommunikationsansvar gentemot beställare, konsulter och övriga entreprenörer från anbud till slutleverans och uppföljning.
• Aktivt bevaka strategiska upphandlingar och stora projekt.
• Ansvarar för att företagets uppdrag levereras enligt avtal vad gäller tid och kvalitet.
• Driver aktivt vidareutvecklingen av företagets interna såväl som externa process för uppdragsleverans.
• Medverkar till att upprätthålla ett väl fungerande samarbete mellan avdelningarna på Layher.
• Utvecklar kommunikation och samarbete inom uppdragsgruppen.
• Säkerställer att pågående och planerade uppdrag kan levereras vad gäller materiella och personella resurser.
• Löpande fakturering och ekonomisk uppföljning av uppdragen.
KPI:er
• Budget, tid och kvalitet i projektleveranser
• Kundnöjdhet

Publiceringsdatum
2021-08-23

Kravprofil för detta jobb
• Några års erfarenhet av att leda projektleverans inom bygg- och anläggningsbranschen.
• Relevant utbildning inom bygg och anläggning. Civil- eller högskoleingenjörsexamen är meriterande, men även specifika yrkesutbildningar kombinerat med gedigen arbetserfarenhet inom området är relevanta.
• Utbildning inom projektledning och ett starkt intresse och fallenhet för att motivera och leda en uppdragsgrupp.
• Kunskap inom entreprenadjuridik och föreskrifter för bygg- och anläggning.
• God erfarenhet av att arbeta i affärssystem, med projektplanering och ekonomisk uppföljning.
• Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
• B-körkort.
Personliga egenskaper
• Ansvarstagande för sitt eget och andras arbete.
• Självgående och anpassningsbar person som kan hantera nya situationer och osäkerhet.
• God kommunikationsförmåga.
• Förmåga att organisera och planera arbetet på ett proaktivt sätt.
• Hjälpsam och serviceinriktad mot kollegor, kunder och leverantörer.
• Förmåga att fatta beslut och ta egna initiativ för att driva sitt arbete framåt.
• Du, likt Layher, värdesätter lojalitet och långsiktighet för att skapa en gynnsam arbetsplats.
• Socialt har du ett lättsamt, nyfiket och engagerat förhållningssätt.

Välkommen med din ansökan!
Har du några frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Per Hammar, teknisk chef, 0709-13 29 06
Jannica Stawbrink, HR-Koordinator, 0709-13 29 00

Välkommen att mejla din ansökan till personal@layher.se
Urval och intervjuer sker löpande. Tillträde omgående.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-22

Adress
Layher AB
Hästhagsvägen 6
19452 Upplands Väsby

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Layher AB (org.nr 556277-3126)
Hästhagsvägen 6 (visa karta)
194 52  UPPLANDS VÄSBY

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: personal@layher.se

Arbetsplats
Huvudkontor

Jobbnummer
5917180

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Layher AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Layher AB: