Uppdragsansvarig/chef inom personlig assistans
Olivia Personlig Assistans AB / Ekonomichefsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Olivia Personlig Assistans AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Olivia Personlig Assistans kombinerar det stora assistansbolagets samlade kompetens och erfarenhet med det lilla lokalkontorets möjlighet att vara personlig och lättillgänglig. Vårt mål är att erbjuda den bästa personliga hjälpen och assistansen på ett omtänksamt och engagerat sätt. Vi ska utveckla och förbättra livet för människor med funktionsvariationer. Via personalen på något av våra 10 lokalkontor erbjuds funktionsvarierade råd och stöd när det gäller att anställa personliga assistenter och att administrera den personliga assistansen. Vi har idag 240 kunder och närmare 1200 assistenter som gör ett fint jobb varje dag året runt. Som assistent hos oss får du genomgå ett gediget utbildningsprogram som både ger dig trygghet i din yrkesroll och kunden en säker assistans.
Nu har du chansen att ta steget till att verkligen göra skillnad i människors vardag! Att jobba som Uppdragsansvarig hos oss är ett väldigt variationsrikt och givande arbete för dig som både vill hjälpa andra människor men samtidigt också utmana din administrativa ådra. Drivs du dessutom av att coacha medarbetare och ta personalansvar så är du rätt person att läsa vidare nedan...
Vi söker nu en Uppdragsansvarig till vår verksamhet i Stockholm. Du kommer tillsammans med oss jobba på vårt fina kontor i Solna. Vi arbetar i ett litet team med kollegor som stöttar och guidar varandra i det dagliga arbetet. Vi strävar efter att ha ett professionellt och varmt klimat i vår arbetsgrupp där kunden alltid står i fokus. Vi strävar även efter att alla våra anställda, från assistent till uppdragsansvarig chef, ska ha en god arbetsmiljö och en bra och hållbar arbetssituation som gör att de trivs.
Som Uppdragsansvarig är du ansvarig för kundkontakt, arbetsledning och administration för ett tiotal assistansgrupper. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. kontakt med kunder, kvalitetsarbete och aktiviteter, rekrytering och bemanning, externa kontakter som Försäkringskassa och god man, lönerapportering och administration av assistanstimmar. I chefskapet gentemot assistenter ingår t.ex. att hålla i personalmöten, medarbetar- och lönesamtal, arbetsmiljöarbete och konflikthantering.
Vi söker i första hand dig som har rätt karaktär för arbetet, det vill säga dina personliga egenskaper väger tungt. Vi letar efter en kollega som har engagemang, ansvarskänsla och en positiv attityd. Att vara handlingskraftig, flexibel och lösningsorienterad är andra viktiga egenskaper som behövs för att våra kunder skall få den bästa personliga assistansen som erbjuds på marknaden. Då arbetet håller högt tempo så ställer det höga krav på stresstålighet, struktur och förmågan att hålla många bollar i luften.
Sociala kompetens en förutsättning för att klara av jobbet då du dagligen interagerar med kunder, assistenter och kollegor.
Det är en klar fördel att ha erfarenhet av personlig assistans och kunskap om lagstiftning inom området.
Tjänstgöringsgrad 100% med inledande provanställning på 6 mån.
Oreglerad arbetstid.
Fast månadslön, individuell lönesättning. Kollektivavtal finns.
Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast 2019-03-10 (löpande urval) till
soffy.bjorkman@olivia.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-02-08ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSoffy Björkman 08-120 33 193
FöretagOlivia Personlig Assistans AB
AdressOlivia Personlig Assistans AB
Råsundavägen 100
16957 SOLNA
KontorsadressRåsundavägen 100 16957 SOLNA
Jobbnummer 4603711
Observera att sista ansökningsdag har passerat.