Universitetslektor i industriell marknadsföring
Luleå Tekniska Universitet / Högskolejobb / Luleå
2020-10-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Universitetslektor i industriell marknadsföring" (publicerad 2022-09-12) ⬅️
Visa alla högskolejobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Luleå Tekniska Universitet i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Överkalix eller i
hela Sverige Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vår forskning bedrivs i nära samarbete med industrier som Bosch, Ericsson, Scania, LKAB, SKF och ledande internationella universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt 1,7 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 650 anställda och 15 500 studenter.
Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat. Med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta.
Forskningsämnet Industriell marknadsföring finns vid Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle, som har ca 200 anställda och bedriver forskning och utbildning inom både teknisk och samhällsvetenskaplig sektor. Ämnet har en viktig roll i universitetets alla ekonomutbildningar samt i civilingenjörsutbildningen Industriell ekonomi. Undervisning sker såväl på engelska som på svenska. I forskningen arbetar vi för närvarande med projekt inom bland annat hållbar turism, employer branding samt industriellt köpbeteende och försäljning. Se gärna även vår webbplats:
https://www.ltu.se/research/subjects/Industriell-marknadsforing. Ämnet Industriell marknadsföring är inne i en expansiv fas med utveckling av nya kurser och forskningsprojekt. Vi är därför i behov av att rekrytera en lektor för att stödja ämnets undervisning och forskning.
Ämnesbeskrivning
Industriell marknadsföring omfattar aktiviteter och processer för att skapa, kommunicera och leverera värde till kunder och andra intressenter. Detta inkluderar marknadsföring mellan organisationer och deras kunder med avseende på varor, tjänster och information. Marknadsföring över internationella gränser och i digitala kanaler är områden av särskild vikt för ämnet, liksom tjänstemarknadsföring, turism och varumärkesbyggande.
Publiceringsdatum2020-10-13Dina arbetsuppgifterSom universitetslektor kommer du främst att vara engagerad i ämnets grundutbildning. Du kommer att ansvara för att utveckla och genomföra kurser inom marknadsföring och internationell affärsverksamhet, varför det är viktigt att du har tidigare erfarenhet från undervisning och handledning på universitetsnivå inom dessa områden. Kunskap och erfarenhet inom statistiska analysmetoder och beslutsstöd är också meriterande. Undervisningen innefattar kurser på grundnivå och avancerad nivå samt handledning av examensarbeten. Som lektor förväntas du föreläsa såväl i stora klasser som i mindre grupper. Du kommer även att vara engagerad i utvecklingsfrågor kopplade till våra utbildningar. I tjänsten ingår också att delta i forskning, följa ämnets internationella utveckling samt handleda doktorander. Vidare förutsätts du bidra till universitetets utvecklingsarbete, medverka till att externa forskningsmedel tillförs ämnet och kunna delta i lednings- och administrativa uppdrag.
Behörig att anställas som universitetslektor är den som
• avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ska ingå i anställningen
• visat pedagogisk skicklighet
• genomgått högskolepedagogisk utbildning motsvarande 7,5 hp alternativt på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper.
Bedömningsgrunder
För befattningen tillämpas följande bedömningsgrunder:
• Vetenskaplig skicklighet inom relevant ämnesområde
• Pedagogisk skicklighet
• Övriga bedömningsgrunder
Övriga bedömningsgrunder (viktas i fallande ordning):
• Dokumenterad erfarenhet av undervisning inom relevant område
• Dokumenterad erfarenhet av handledning av examensarbeten
• Erfarenhet av olika undervisningsformer (online och klassrumsbaserat)
• Erfarenhet av att arbeta med IT-baserade lärplattformar såsom Canvas eller motsvarande
• Kunskaper avseende tillämpning av och undervisning om kvantitativa metoder
• Förmåga att samverka med det omgivande samhället
Den sökande ska ha god kommunikations- och samarbetsförmåga samt kunna undervisa på engelska. På sikt ska den sökande kunna undervisa på svenska. Vi värdesätter också personliga egenskaper som har betydelse för ämnets utveckling.
Därutöver ska hänsyn tas till andra sakliga grunder, exempelvis universitetets jämställdhetsmål.
Information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad vid institutionen för Ekonomi, teknik och samhälle vid universitetets campus i Luleå.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta professor Maria Ek Styvén (tf. ämnesföreträdare), 0920-491501,
maria.styven@ltu.se.
Fackliga företrädare: SACO-S Kjell Johansson 0920-49 1529
kjell.johansson@ltu.se och OFR-S Lars Frisk, 0920-49 1792
lars.frisk@ltu.seSå ansöker duVi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och kopior av verifierade examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Både ansökan och examensbevis ska vara skrivna på engelska.
Referensnummer: 3478-2020
Sista dag att ansöka är 10 november 2020
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLuleå Tekniska Universitet
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Luleå Tekniska Universitet (org.nr 202100-2841),
http://www.ltu.se Arbetsplats Luleå tekniska universitet
Jobbnummer 5397909
Observera att sista ansökningsdag har passerat.