Universitetsadjunkt i IKT och lärande
Uppsala universitet / Högskolejobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla högskolejobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala universitet i Uppsala,
Upplands Väsby,
Gävle,
Gotland eller i
hela Sverige Universitetsadjunkt i IKT och lärande vid Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier
Arbetsuppgifter: I anställningen ingår undervisning och handledning främst inom institutionens kurser inom IKT och lärande men även utbildningsvetenskaplig kärna och andra kurser inom grundutbildning. Till arbetsuppgifterna hör också kursledning samt informations-, kursplane-, utrednings- och utvecklingsarbete. Vidare ingår projektledning, handledning och utveckling av IKT inom institutionens utbildningsverksamhet.
Behörighetskrav: Behörig att anställas som universitetsadjunkt är enligt Uppsala universitets anställningsordning den som avlagt examen från högskoleutbildning samt visat pedagogisk skicklighet. Genomgått för verksamhet inom universitetet relevant pedagogisk utbildning, omfattande tio veckor eller förvärvat motsvarande kunskaper.
Bedömningsgrunder: Vid urval bland behöriga sökande kommer vikt att fästas vid pedagogisk skicklighet av relevans för anställningen och fördjupad kunskap inom IKT-området. Vid prövningen av den pedagogiska skicklig heten kommer hänsyn att tas till genomgången relevant lärarutbildning, erfarenhet av planering, genomförande och utvärdering av undervisning i grundskola och högskola.
Universitetet kommer i denna rekrytering främst att beakta den som efter en helhetsbedöm ning av kompetens och skicklighet, förutom dokumenterade meriter, bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla aktuella arbetsuppgifter och bidra till en positiv utveckling av verksamheten.
Bedömningsgrunder, övrig skicklighet: Administrativ skicklighet är betydelsefull för anställningen och kommer att tillmätas vikt. Även förmåga att samverka med det omgivande samhället och att informera om forskning och utvecklingsarbete kommer att beaktas.
Administrativ skicklighet visas genom förmåga till övergripande verksamhetsplanering, skicklighet att leda verksamhet och personal samt genom förmåga till samarbete. Förmåga att informera om forskning och utvecklingsarbete visas genom populärvetenskaplig verksamhet, t.ex. medverkan i folkbildningsarbete, utgivning av populärvetenskapliga skrifter samt genom deltagande i offentlig debatt i utbildnings- och forskningsfrågor.
Personliga förhållanden (t ex föräldraledighet) som vid meritvärderingen kan räknas den sökande till godo bör anges i samband med redogörelsen för meriter och erfarenheter.
Universitetet eftersträvar en jämnare könsfördelning bland sina lärare och män inbjuds särskilt att söka denna anställning.
Upplysningar om anställningen lämnas av biträdande prefekten vid Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier Karin Hjälmeskog, tel. 018-471 6263, e-post:
karin.hjalmeskog@edu.uu.se .
Universitetets anställningsordning och riktlinjer för anställning av lärare finns på:
http://regler.uu.se/Detaljsida/?contentId=92570&kategoriId=129#__utma=1.2017 64888.1328868788.1365149358.1365664236.3&__utmb=1.3.10.1365664236&__utmc =1&__utmx=-&__utmz=1.1365149358.2.1.utmcsr=googleöutmccn=(organic)& #246;utmcmd=organicöutmctr=uu.se&__utmv=-&__utmk=149235126
Publiceringsdatum2013-04-11Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillträde2013-05-15
ErsättningFast lön
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 16 april 2013, UFV-PA 2013/940. Klicka på länken nedan för att komma till ansökningsformuläret.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Facklig kontaktAnders Grundström, SACO-rådet, tel. 018-4715380
Carin Söderhäll, TCO/ST, tel. 018-4711996
Stefan Djurström, SEKO, tel. 018-4713315
FöretagUppsala universitet
AdressUppsala universitet
Box 256
75105 UPPSALA
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 018-4710000
Faxnummer: 018-4712000
Jobbnummer 1519016
Observera att sista ansökningsdag har passerat.