Universitetsadjunkt i Civilrätt
Göteborgs universitet / Högskolejobb / Göteborg
2016-08-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Universitetsadjunkt i Civilrätt" (publicerad 2022-11-10) ⬅️
Visa alla högskolejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Ämnesbeskrivning
Civilrätt med inriktning mot avtalsrätt och arbetsrätt
Placering: Juridiska institutionen, Göteborg
Vikariatet avser undervisning i civilrätt och särskilt avtalsrätt och arbetsrätt på personalvetarprogrammet, civilrätt på grundkurser i juridik och även andra undervisningsuppdrag inom ramarna för ämnet civilrätt i bred bemärkelse. Undervisningen i avtalsrätt avser både allmän avtalsrätt samt speciell avtalsrätt avseende särskilt produktutveckling och entreprenader. Arbetsuppgifterna omfattar både undervisning och examination, även kursansvar kan komma ifråga.
Vidare omfattar arbetsuppgifterna ett aktivt och löpande deltagande i och vidareutveckling av institutionens, Handelshögskolans och utbildningsvetenskapliga fakultetens övriga verksamheter.
Behörighet
Vikariatet avser undervisning i civilrätt och särskilt avtalsrätt och arbetsrätt på personalvetarprogrammet, civilrätt på grundkurser i juridik och även andra undervisningsuppdrag inom ramarna för ämnet civilrätt i bred bemärkelse. Arbetsuppgifterna omfattar både undervisning och examination, även kursansvar kan komma ifråga.
Vidare omfattar arbetsuppgifterna ett aktivt och löpande deltagande i och vidareutveckling av institutionens, Handelshögskolans och utbildningsvetenskapliga fakultetens övriga verksamheter.
Bedömningsgrund
Vid tillsättningen kommer särskild vikt att läggas vid pedagogisk skicklighet. Personen vi söker bör ha gedigen erfarenhet av att undervisa inom högskola eller universitet. Högskolepedagogisk utbildning och erfarenhet av pedagogiskt utvecklingsarbete är meriterande. Erfarenhet av undervisning i de aktuella juridiska ämnena är särskilt meriterande.
Även erfarenhet från praktisk juridisk verksamhet är meriterande.
Vi är angelägna om att den som anställs snabbt ska kunna komma i arbete i aktuella lärarlag på juridiska institutionen. Därför fäster vi stor vikt vid att den som anställs har de personliga egenskaper som krävs för att kunna samarbeta med andra personer. God samarbetsförmåga och ett positivt förhållningssätt gentemot studenter och kollegor värderas högt liksom förmågan att driva frågor på egen hand.
Goda kunskaper i svenska språket är en förutsättning för anställningen.
Universitetet kommer i denna rekrytering att göra en helhetsbedömning av kompetens och skicklighet, i syfte att kunna anställa den sökande som bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla arbetsuppgifterna och då bidra till en positiv utveckling av verksamheten.
Intervjuer och provföreläsningar kan bli aktuella innan beslut om anställning fattas.
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
6 upp till 10 månader Tillträde
2016-10-01
Publiceringsdatum2016-08-22ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-31
Registrera din ansökan elektroniskt under "Ansök online". Ev. vetenskapliga publikationer, skrifter och liknande som inte finns i elektronisk form ska skickas till:
Juridiska institutionen, Att: A Wahle, Box 650, 405 30 Göteborg
KontaktThomas Erhag, Prefekt 031 786 5189
thomas.erhag@law.gu.seFacklig kontaktSACO: Mikael Brisslert 031-786 4993
mikael.brisslert@gu.seSEKO: Patrik Aspholm 031-786 2311
seco@gu.seFöretagGöteborgs universitet
AdressGöteborgs universitet
Box 650
40530 GÖTEBORG
KontorsadressUniversitetsplatsen 1
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7860000
Jobbnummer 3006754
Observera att sista ansökningsdag har passerat.